صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / استقبال وزیر راه و شهرسازی از ایجاد منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ
استقبال وزیر راه و شهرسازی از ایجاد منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ

چند خبر از نمایشگاه؛

استقبال وزیر راه و شهرسازی از ایجاد منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در دیدار با رئیس سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ استقبال کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از سی ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن جوادی در این دیدار پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ را مطرح کرد و گفت: عراق در حال حاضر نیاز به صنعت چاپ ما دارد و خریدار اصلی ما محسوب می‌شود.
جوادی افزود: اگر جایی در کشور ایجاد کنیم که به قطب چاپ تبدیل شود اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌شود. وزارت ارشاد پیگیر این موضوع است و البته همکاری وزارت راه و شهرسازی نیز لازم است.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار، گفت: اگر عزم واقعی برای چنین کاری وجود داشته باشد، بندرعباس یا سایر بنادر مکان‌های مناسبی به حساب می‌آیند. البته اگر عراق خریدار اصلی است و لازم است در غرب کشور چنین منطقه‌ای ایجاد کنیم، فرودگاه امام هم جای مناسبی است اما این فرودگاه به پایتخت خیلی نزدیک است.
عباس آخوندی اضافه کرد: ما در بندر امام ۱۱ هزار هکتار منطقه ویژه داریم و می‌توان در همان مکان برای صنعت چاپ نیز یک منطقه آزاد فرهنگی ایجاد کرد.

*آمادگی بسیج برای همکاری با وزارت ارشاد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با رئیس سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف ابراز آمادگی کرد
سردار محمد حسین سپهر در این دیدار ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب که آن را پدیده‌ای فرهنگی، علمی‌ و حتی تفریحی در کشور دانست،گفت: امنیت ما مدیون شهدا و مدافعین حرم است و درخواست ما این است که حتی‌المقدور اجازه داده نشود آرمان‌ های دینی و اعتقادی ما در نمایشگاه کتاب مورد هجمه قرار گیرد.
سردار سپهر ادامه داد: داعشی‌ها معتقدند ما مهدورالدم هستیم و ریختن خون ما مباح است. آنان ریختن خون ما را به عنوان یک وظیفه دینی تلقی می‌کنند. بنابراین امنیتی که ما در کشور شاهد هستیم، مدیون شهدایی مثل حججی‌ها ست. ما نباید اجازه دهیم در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران خانواده ما مورد تهاجم افکار بیگانه قرار گیرد یا به کودک ما افکار خشونت‌آمیز القا شود.
وی با بیان اینکه می‌خواهیم در جهان یک تمدن دینی را پایه‌گذاری کنیم، گفت: امروز بزرگ ‌ترین اتاق جنگ استکبار، اقتصادی و فرهنگی است. ما در سازمان بسیج مستضعفین پژوهشگاه، دانشگاه، استاد، نویسنده، ناشر و امکانات لازم را دارا هستیم و برای کمک به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر بخشی آمادگی داریم.

* کتابخوانی بازیگر سینما در نمایشگاه کتاب
هر روزه هنرمندان بسیاری از جمله؛ نویسندگان، شاعران، بازیگران و… میهمانان غرفه‌هایی همچون؛ سوره مهر، نی، نگاه، چشمه ،ققنوس، شاهد، افق و … برای گفتگو با مردم و یا رونمایی از کتاب‌هایشان حضور پیدا می‌کنند.
دیدار با نویسنده «روایتی ساده از ماجرای پیچیده» با حضور ابراهیم حسن بیگی جمعه (مورخ ۲۱اردیبهشت ماه) در ساعت ۱۸ در غرفه سوره مهر برپا می‌شود.
همچنین روزبه بمانی، خواننده میهمان غرفه نشر نگاه در ساعت ۱۶ روز جمعه است.
عبدالرضا اکبری؛ بازیگر سریال «آنام» نیز مهمان فرهنگسرای کتاب است و از ساعت ۱۸-۱۷ به کتاب‌خوانی خواهد پرداخت.
سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود
فراهنگ **۱۰۸۵** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.