صفحه اصلی / استان ها / زنجان / کارفرمایان در قبال بازرسی‌های تامین‌اجتماعی از چه حقوقی برخوردارند؟
کارفرمایان در قبال بازرسی‌های تامین‌اجتماعی از چه حقوقی برخوردارند؟

کارفرمایان در قبال بازرسی‌های تامین‌اجتماعی از چه حقوقی برخوردارند؟

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: کارفرمایان معترض به میزان بدهی برآوردشده توسط بازرسان‌ می‌توانند ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ بدهی، اعتراض خود را ارائه دهند.

تامین اجتماعی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود علیاری ،‌ اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی با ایجاد و فعال‌سازی واحدهای بازرسی کارگاهی، پیگیر احقاق حقوق بیمه‌شدگان است و بر همین اساس همه کارگاه‌های تحت پوشش و کارگاه‌های تازه ‌تاسیس در شمول حوزه فعالیت بازرسان تامین‌اجتماعی قرار می‌گیرند؛ در واقع انجام بازرسی توسط سازمان به منظور تامین حقوق بیمه‌ای کارکنان و کارگران صورت می‌گیرد و منتج به افزایش اطمینان خاطر این قشر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در مواردی که کارگران جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی به شعب واقع در محدوده عملکرد کارگاه مراجعه کرده و اذعان کنند که کارفرما از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه آن‌ها خودداری می‌کند، بازرسی خارج از نوبت برای اثبات ادعای کارگران انجام خواهد شد‌.

وی افزود: در مقابل، کارفرمایان نیز حق دارند که از نتیجه بازرسی‌های انجام شده توسط شعب تامین‌‌اجتماعی مطلع شوند. همچنین اگر کارفرمایی به میزان بدهی برآوردی اعلام شده از طرف شعبه تامین‌اجتماعی معترض باشد، می‌تواند حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ بدهی، اعتراض خود را به صورت کتبی به شعبه تامین‌اجتماعی که لیست حق بیمه را به آن ارسال می‌کند، در فرم مربوطه تحویل دهد.

علیاری تصریح کرد: اگر مبلغ اصل حق بیمه تایید شده در هیئت بدوی تشخیص مطالبات، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال باشد، کارفرمایان می‌توانند ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای هیات بدوی، صرف نظر از کاهش بدهی طبق رای، تقاضای تجدید نظر کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: کارفرمایان شاکی می‌توانند موضوع اعتراض به بدهی خود را در هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات پیگیری کنند. البته سازمان تامین‌اجتماعی با تکیه بر اصل اعتماد، در خصوص کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر، بازرسی انجام نمی‌دهد و لیست‌های ارسالی از سوی کارفرمایان را ملاک قرار می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.