صفحه اصلی / استان ها / مازندران / ۱۰ هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند
۱۰ هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

۱۰ هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته متاسفانه بیش از 10 هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند و از طرفی افزایش جمعیت جوانان جویای کار را هم شاهد هستیم.

بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌محمد شاعری درباره پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: متاسفانه در این شرایط تعداد تحصیل‌کرده‌های بیکار بالا بوده و در هر صورت باید بستری برای اشتغال آن ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه اشتغال در حال حاضر مهم ترین دغدغه‌ جدی کشور و استان مازندران به شمار می‌رود، تصریح کرد: موضوع اشتغالزایی و حل مساله بیکاری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی است. پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال جدید و فرصت شغلی برای کارآفرینی باشد.

این مسئول ادامه داد: اولین مساله‌ای که در جریان اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی باید مدنظر قرار گیرد، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و بسترسازی برای حضور افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین در روستاهاست.

شاعری خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کار باید بر مبنای ایجاد اشتغال پایدار با تکیه بر الگوی اقتصادمقاومتی و حمایت از تولید داخلی باشد و با توجه به تولید داخل، بازار فروش و رقابتی فعال شود.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس اظهار کرد: با توجه به این که فرصت جذب اعتبارات وام اشتغال روستایی تا پایان تیرماه است باید از حداکثر توان و ظرفیت برای جذب این اعتبارات استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر این که بانک‌ها همکاری لازم را در پذیرش طرح‌ها و وثیقه‌های لازم داشته باشند، گفت: همکاری حداکثری در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی انجام شود.

شاعری تصریح کرد: تماس‌های مردمی و بررسی های میدانی حاکی از آن است که مردم از روند پرداخت اعتبارات شدیدا گله‌مند هستند که این امر نشان از کندی جذب اعتبارات دارد و لازم است استاندار، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ های اجرایی برای جذب این اعتبارات تدابیر لازم را اتخاذ کنند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای بیان بیان کرد: با توجه به این که تسهیلات اشتغال روستایی کم‌بهره بوده و پرداخت آن یک سال تنفس دارد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نه تنها همه اعتباراتی که به استان اختصاص یافته جذب شود بلکه از اعتبارات شناور سایر استان‌ها نیز استفاده کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.