صفحه اصلی / استان ها / زنجان / کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن
کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن هزینه‌های معادن کاهش می‌یابد.

معدن

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: معدنکاری از دیرباز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بشر بوده است و این صنعت جزو صنایع مادر به‌شمار می‌رود که با تامین مواداولیه سایر صنایع نقشی حیاتی در حوزه اقتصاد دارند و بخش معدن کشور با داشتن ویژگی‌های منحصر به‌فرد گواه مزیت‌های بی‌شمار برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

 

این مسئول ادامه داد: زنجان جزو استان‌های معدن‌خیز کشور از لحاظ تنوع و میزان ذخایر معدنی است و در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد؛ همچنین در کشور ۶۸ نوع تنوع ذخایر معدنی وجود دارد که ۳۱ نوع آن در معادن استان زنجان است.

 

وی افزود: معادن استان زنجان در مناطق دور افتاده واقع شده و نزدیک شهر نیست و علاوه‌بر مشکل دور بودن این معادن مشکل دیگر این است که اکثر معادن استان کوچک مقیاس بوده و فقط معدن بزرگ سرب و روی انگوران در استان است که مقیاس بالایی دارد.

 

حمیدی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که  معادن نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند و باید در راستای حل مشکلات صاحبان معادن و معدنکاران اقدامات اساسی انجام داد و قوانین جدیدی با توجه به شرایط جدید و وضعیت معادن در راستای بهبود وضعیت معدن‌ها تصویب و اجرایی کرد و یکی از بزرگ‌ترین مشکل بهره‌برداران در حوزه فعالیت خود، وجود معارضان محلی و روستایی است که با فرهنگ‌سازی حل می‌شود.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، یادآور شد: باید فرهنگ‌سازی کافی در زمینه فعالیت معدن به ویژه در بین روستاییان انجام شود و در صورت حمایت ارگان‌های ذی‌صلاح واحد فرآوری در کنار معدن ایجاد شده و با این اقدام هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد و ارزش افزده بیشتری نصیب استان و معدن‌کاران زنجانی می‌شود.

 

وی با اشاره به آمارهای جهانی، تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی هر یک شغل در معدن، ۱۷ شغل پایین‌دستی را ایجاد می‌کند و بر این اساس و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان و با اکتشافات جدید می‌توان انتظار افزایش تعداد شاغلان در بخش معدن و صنایع معدنی را در استان داشت.

 

این مسئول اظهار کرد: کشورها با داشتن نیروی انسانی کارآمد و ذخایر معدنی امید به توسعه دارند و ما در کشور و استان خود نیز هر دوی این محرک‌های توسعه‌ای را داریم و با استخراج معادن در زمان حاضر می‌توان برنده بازارهای جهانی فروش بود زیرا با بازگشت این موادمعدنی فروخته شده در آینده به چرخه بازیافت دیگر زمان فروش و بهره‌برداری از این معادن گذاشته است و دیگر بازاری برای عرضه وجود ندارد پس بهتر است در زمان حاضر با رعایت قوانین و ضوابط از بازارهای موجود نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.