چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری در شهرکرد برگزار شد
نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری در شهرکرد برگزار شد

نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری در شهرکرد برگزار شد

نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری در شهرکرد با حضور قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

همایش زبان بختیاری

به گزارش کسب و کار نیوز ،علیرضا آبرود ۱۹ اردیبهشت‌ماه در نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری، اظهار کرد: این همایش نخستین همایش آکادمیک و دانشگاهی در سطح کشور است که در چهارمحال و بختیاری به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان برگزار شد.
وی افزود: در این همایش سعی شده به تمام اقلیت‌های حوزه هنر و ادبیات بختیاری پرداخته شود.
آبرود با اشاره به اینکه  165 مقاله توسط ۱۵۵ پژوهشگر از سراسر ایران به دبیرخانه همایش ارسال شد، گفت:از این تعداد ۱۵۰ مقاله شرایط لازم برای داوری را کسب کردند که ۱۱۰ مقاله چاپ و ۱۲ مقاله به صورت سخنرانی توسط افراد ارائه خواهد شد که عمده مقالات از استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و مرکزی بوده است.
وی با اشاره به اینکه این مقالات منابع خوبی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود، گفت: در پایان همایش مجموعه مقالات و یافته‌ها به عنوان منابع و در قالب کتابچه، به کتابخانه‌های مراکز عالی و دانشگاهی کشور ارجاع داده خواهد شد.
آبرود ادامه داد: در تلاش هستیم تا دبیرخانه این همایش را در استان بنا کنیم و از طرفی تلاش می‌شود مجوزات لازم برای مرکز تخصصی و تحقیقاتی حوزه بختیاری از مراجع ذیصلاح مخصوصا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شود تا استان به قطب مطالعاتی و علمی در حوزه زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری تبدیل شود.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان با بیان اینکه این دبیرخانه در تلاش است تمرکز لازم رادر حوزه نخبگان علمی و فرهنگ، هنر و زبان بگذارد، تصریح کرد: در حال جمع‌آوری بانک اطلاعاتی هستیم که تاکنون در مرحله مقدماتی توانسته‌ایم بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان را شناسایی کنیم که افراد بسیار توانمندی هستند که می‌توانند از جایگاه علمی و دانشگاهی،تحقیقات خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.