صفحه اصلی / استان ها / کردستان / فعال کردن بنگاه‌های تولیدی داخلی یکی از راهکارهای تحقق شعار سال است
فعال کردن بنگاه‌های تولیدی داخلی یکی از راهکارهای تحقق شعار سال است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

فعال کردن بنگاه‌های تولیدی داخلی یکی از راهکارهای تحقق شعار سال است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه سازوکارها و برنامه ها باید در راستای تحقق این شعار به کار گرفته شود که یکی از راه‌های نیل و تحقق این هدف فعال کردن بنگاه‌های تولیدی برای ساخت کالاها و برندهای با کیفیت و مشتری پسند در داخل و خارج کشور است.

کالای ایرانی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین فیروزی در شصت و دومین کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان کردستان که با هدف حمایت از بنگاه‌های تولیدی دارای مشکل و در راستای حمایت از کالای ایرانی و افزایش اشتغال برگزار شد؛ واحدهای تولیدی را نیازمند حمایت بانک‌ها در جهت افزایش اشتغال و حفظ شغل‌های موجود ارزیابی کرد.

وی حمایت از واحدهای تولیدی دارای مشکل را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و استان می‌طلبد بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای مشکل در جهت افزایش اشتغال و رونق اقتصادی کمک و مساعدت بیشتری داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی نیز باید در قبال تعهدات خود به بانک ها مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: بانک‌ها نیز بر اساس اصول و قواعدی اداره می شوند و اگر در سیستم بانکی اشکالی پیدا شود، دیگر مسایل اقتصادی دچار مشکل می‌شوند .

وی اضافه کرد: لازم است دریافت کنندگان تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی در صورت توان و در موعد مقرر به وظایف و تعهدات خود در قبال بانک‌ها عمل کنند تا بانک‌ها نیز بتوانند از آن محل به طرح‌های بیشتری تسهیلات و سرمایه در گردش اعطا کنند که این مسئله حتما به نفع تولید و ایجاد اشتغال بیشتر است.

فیروزی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: همه سازوکارها و برنامه ها باید در راستای تحقق این شعار به کار گرفته شود که یکی از راه های نیل و تحقق این هدف فعال کردن بنگاه های تولیدی برای ساخت کالاها و برندهای با کیفیت و مشتری پسند در داخل و خارج کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان واحدهای تولیدی ارزشمندی وجود دارند که با حمایت از آنها هم کالای با کیفیت تولید شده و هم فرصت‌های نوینی برای اشتغال جوانان ایجاد می‌شود.

در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی در بخش  صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی بود و تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ و به بانک‌های عامل تاکید شد در این خصوص اقدامات موثر را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.