صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / سود ۱۱ میلیارد دلاری فیفا از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی
سود ۱۱ میلیارد دلاری فیفا از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی

سود ۱۱ میلیارد دلاری فیفا از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی

رییس کمیته‌ میزبانی مشترک آمریکای شمالی و مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام کرد که رسیدن این میزبانی به سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک حدود ۱۱ میلیارد دلار برای فیفا سود خواهد داشت.

جام جهانی 2026

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، کارلوس کوردیرو، رییس کمیته‌ میزبانی مشترک جام جهانی اعلام کرد که درآمد میزبانی سه کشور در جام جهانی ۲۰۲۶  رکورد بر جای خواهد گذاشت. این بازی‌ها در صورتی که در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود، ۱۴ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که ۱۱ میلیون دلار آن برای فیفا سود است.

مراکش دیگر نامزد میزبانی جام جهانی فوتبالی ۲۰۲۶ است گفته می‌شود که بودجه فیفا در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ که بیشتر از بازی‌های جام جهانی روسیه کسب شده است، ۵.۶۶ میلیارد دلار است. ابتدا انتظار می‌رود که این رقم افزایش داشته باشد.

در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ فیفا ۵.۷۲ میلیارد دلار کسب کرد. پیش‌بینی شده است که درآمد فیفا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ ، ۶.۵۶ میلیارد دلار باشد. کمیته‌ متحد سه کشور اعلام کرده است که درآمد حاصل از روزهای برگزاری مسابقات به میزبانی سه کشور در جام جهانی ۲۰۲۶ چهار میلیارد دلار خواهد بود.

درآمد حاصل از ‌اسپانسرینگ ۳٫۶۴ میلیارد دلار و درآمد حاصل از بخش تلویزیونی ۵.۲ میلیارد دلار خواهد بود.

میزبان بازی‌های در جام جهانی ۲۰۱۶ فوتبال در روز ۱۳ ژوئن در کنگره فیفا در مسکو انتخاب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.