صفحه اصلی / استان ها / کرمان / تعریف ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت استان کرمان با ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری
تعریف ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت استان کرمان با ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

تعریف ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت استان کرمان با ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از تعریف 50 پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت در استان کرمان خبر داد و گفت: این تعداد 36 هزار میلیارد تومان پروژه را شامل می شود که اگر قرار بود دولت انجام بدهد امکان پذیر نبود اما دو سه سال گذشته با اعتماد به بخش خصوصی در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم و 5 هزار میلیارد تومان را نیز امسال افتتاح می کنیم و تمام این پروژه ها که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود تا پایان سال 98 اتفاق خواهد افتاد.

صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز، «مهدی حسینی‌نژاد» ظهر امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در چهارمین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور در شهر سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال ۹۳ سهم استان کرمان از تولید ناخالص ملی ۳٫۴ درصد است که از این رقم نزدیک به ۴۰ درصد از آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است. بر اساس سند راهبردی که تدوین کرده ایم برنامه ریزی کردیم که تا پایان برنامه ششم سهم سازمان را به ۴۸ درصد برسانیم.

وی افزود: ۲٫۱ درصد تجارت کشور، ۴٫۷ درصد صنعت کشور سهم استان کرمان است و نکته قابل توجه این است که ۳۶٫۲ درصد جی دی پی معدن کل کشور در استان کرمان می باشد.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در پنج سال گذشته در بخش صنعت و معدن استان، عنوان کرد: در استان کرمان تا ابتدای دولت تدبیر و امید بر اساس اکتشافاتی که انجام شده بود ذخایر قطعی ما ۴٫۷ میلیارد تن بود که عموماً مربوط به قبل از انقلاب بود، اما کاری که در سه سال گذشته انجام شد منجر به افزایش ۱٫۱ میلیارد تن افزایش ذخایر استان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: استخراج معادن در استان از ۴۵ به ۶۳ میلیون تن افزایش یافته البته برنامه ما این است که برای تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده در استان باید به ۹۰ میلیون تن برسیم که برنامه‌ریزی در این خصوص انجام شده است.

حسینی‌نژاد با بیان این‌که از ۵٫۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان کرمان میزان ۸۳٫۵ درصد آن متعلق به چهار ماده معدنی است، افزود: ۴۲ ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده است که ۳۸ ماده آن ۱۷ درصد ذخایر ما را تشکیل داده و ۴ ماده معدنی مس با ۴۴ درصد، آهن، زغالسنگ و کرومیت نیز ۸۳٫۵ درصد ذخایر استان را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره های ارزش افزوده در این چهار ماده معدنی را در اولویت قرار دادیم و توانستیم در استان تکمیل زنجیره های ارزش افزوده را داشته باشیم، یادآور شد: تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن را از کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش برنامه ریزی کردیم و با توجه به اینکه در افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن شمش را وزارت صنعت برنامه ریزی کرده که از این رقم ۱۰ میلیون تن آن متعلق به استان کرمان است لذا بزودی استان کرمان قطب فولادی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: بعد از ۶۰ سال که کروم را استخراج می کردیم برای اولین بار بزرگترین کارخانه فروکروم را با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان چندی پیش افتتاح کردیم.

حسینی نژاد به صنعت خودروسازی استان اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین کارخانجات خودروسازی بخش خصوصی در استان کرمان داریم که از ظرفیتهای این استان است.

وی به تعریف ۲۵ پهنه معدنی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: ماحصل این اکتشافات در دو سال و نیم گذشته سبب افزایش ۱٫۱ میلیارد تن افزایش ذخایر استان شده است و یک بانک اطلاعاتی در این زمینه در استان در حال تدوین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استاندار کرمان یک الگوی کاملاً جدید را در کشور باب می کند، افزود: استان کرمان به هشت منطقه تقسیم شده است که برای هر کدام معین اقتصادی تعریف شده است و به بخش خصوصی اعتماد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به نامگذاری سال جدید به نام “حمایت از کالای ایرانی ” اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیتی که از طریق همین معین های اقتصادی در استان کرمان ایجاد کردیم این بود که در استان ۵۰۰ قلم کالا که واحدهای تولیدی کوچک استان اعم از صنعتی، معدنی و صنفی تولید می کنند شناسایی کرده ایم تا محصولات آنها را به واحدهای بزرگ صنعتی استان بدهیم به طور مثال شرکت مس که یکی از معین های اقتصادی استان است تولید لباس کارگران خود را به واحدها و کارگاههای تولیدی شهرستانهایی که معین آنها هست سپرده که رونقی را در آنها ایجاد کرده است.

حسینی نژاد از تعریف ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت در استان کرمان خبر داد و گفت: این تعداد ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه را شامل می شود که اگر قرار بود دولت انجام بدهد امکان پذیر نبود اما دو سه سال گذشته با اعتماد به بخش خصوصی در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم و ۵ هزار میلیارد تومان را نیز امسال افتتاح می کنیم و تمام این پروژه ها که توسط بخش خصوصی انجام می شود تا پایان سال ۹۸ اتفاق خواهد افتاد.

وی به حوزه صنعت مس اشاره و عنوان کرد: در این حوزه، تولید ۵۱۰ تن کاتد و ۱۲۴ تن مصنوعات مسی را در دستور کار داریم و ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در استان داریم که بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که همانطور که ذکر شد ۳۶ هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از آغاز به کار کاداستر صنفی در استان از شهرستان زرند خبر داد و گفت: استان کرمان با ۲٫۲ میلیارد دلار صادرات، ۴٫۸ درصد صادرات کل کشور را دارد و آمار واردات استان بیشتر کالاهای سرمایه ای است.

حسینی‌نژاد همچنین حوزه مسئولیت رروابط عمومی را سنگین دانست و افزود: روابط عمومی ها مسئولیت بزرگی در انتقال کارهای که در حوزه سازمان صنعت و معدن اتفاق می‌افتد، دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.