صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بررسی علمی به تدوین سند آمایش سرزمینی کمک می‌کند
بررسی علمی به تدوین سند آمایش سرزمینی کمک می‌کند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

بررسی علمی به تدوین سند آمایش سرزمینی کمک می‌کند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: بی‌شک بررسی و پیگیری بر مبنای علم و فناوری می‌تواند ما را در تدوین سند آمایش سرزمینی رهنمون کند.

سند آمایش سرزمینی

به گزارش کسب و کار نیوز؛ آئین افتتاحیه اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری با حضور مسئولان کشوری و روسای سازمان‌های برنامه‌ و بودجه کشور، صاحب‌نظران و اساتید حوزه علم و فناوری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

سید ابوالحسن نائینی در این مراسم با بیان اینکه امروزه هر حرکت پایدار نیازمند علم و فناوری است، اظهار کرد: دیگر روش‌های سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست از این‌رو پرداختن به موضوعات مختلف بر مبنای علم و فناوری یکی از شاخص‌ها و معیارهای توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود.

وی افزود: منظور از آمایش پرداختن به‌ نوعی برنامه‌ریزی بلندمدت است که برای تحقق آینده مطلوب به کار می‌رود.

نائینی تصریح کرد: این همایش به دنبال گردآوردن پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه گفت‌وگو بین تجربه و علم است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: بی‌شک بررسی و پیگیری بر مبنای علم و فناوری می‌تواند ما در تدوین سند آمایش سرزمینی رهنمون سازد.

این مسئول آغاز فعالیت اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری را از تیرماه سال ۹۵ عنوان کرد و افزود: در طول اعلام فراخوان، ۷۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این مقالات ۶۱ مقاله پذیرش برای چاپ، ۱۳ مقاله در قالب پوستر و ۲۰ مقاله هم در قالب پنل‌هایی طی همایش عرضه خواهد شد.

نائینی در پایان خاطرنشان کرد: اولین همایش ملی آمایش علم و فناوری می‌تواند به الگویی برای سطح کشور تبدیل‌شده و نتایج خوبی را هم برای استان‌ها به همراه داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این همایش یک‌روزه پنل‌های تخصصی با محوریت آمایش علم و فناوری توسط صاحب‌نظران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.