صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۱۳۰۰ تعاونی منابع طبیعی در کشور فعال است
۱۳۰۰ تعاونی منابع طبیعی در کشور فعال است

۱۳۰۰ تعاونی منابع طبیعی در کشور فعال است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونی ها در نهادینه کردن مشارکت اقتصادی مردم، گفت: تاکنون یک هزار و 300 تعاونی در بخش منابع طبیعی کشور فعال شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حمید کلانتری روز سه شنبه در هفتمین همایش ملی مرتع و مرتع داری ایران افزود: از مجموع این تعاونی ها، ۶۱۰ تعاونی در حوزه مرتع فعالیت می کند.
وی ادامه داد: مردم بهره برداران واقعی مراتع هستند که باید عرصه ها را در اختیار بگیرند و سازمان جنگل ها نقش هدایت و نظارت دارد.
کلانتری گفت: بدون شک اگر بتوانیم مشارکت مردم را فراهم کنیم با مسئولیت بیشتر و استفاده از دانش بومی و تخصصی وارد عمل می شوند و کارهای بهتری می توانند انجام بدهند.
وی اضافه کرد: امروز بخش زیادی از مراتع کشور دچار آسیب شده ، بنابراین درقالب تعاونی طرح هایی در بخش آبخیزداری و منابع طبیعی تعریف می شود و می توان دراین زمینه گام های موثری را برداشت.
معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اکنون ۱۷ تعاونی در جنگل های شمال کشور در زمینه گیاهان دارویی، زراعت چوب و تولید نهال با سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت کار می کنند که نمونه های خوبی از مشارکت مردم در بخش جنگل ها و مراتع محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تقویت تعاونی ها در بخش مراتع وجنگل ها به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.
کلانتری اضافه کرد: تشکیل تعاونی های صنایع دستی و گیاهان دارویی می تواند زمینه را برای اشتغالزایی بیشتر روستائیان فراهم کند.
وی یادآورشد: امروز تسهیلات خوبی از سوی دولت و مجلس برای اشتغالزایی روستایی ارائه شده که سود پیش بینی شده بین ۴ تا ۶ درصد است.
کلانتری گفت: باز پرداخت این تسهیلات ۹ساله بوده که زمینه را برای برداشتن گام های موثردر این بخش فراهم می کند.
وی افزود: مدیریت اجتماعی و مدیریت مالکیتی، بهره برداری درست از مراتع و توسعه آنها زمانی موثر خواهد بود که بحث های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مرتع عرصه خوبی است که باید ازآن به بهترین شکل بهره برداری کرد و با هدایت آن می توان در حوزه درآمد اقتصادی اقدامات موثری داشت .
هفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری امروز با حضور کارشناسان در مرکزآموزش منابع طبیعی دکتر جوانشیر کرج آغاز و تا فردا ادامه دارد.
۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.