صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پویایی محیط‌های علمی در گرو نشاط و تعالی دانشجویان است
پویایی محیط‌های علمی در گرو نشاط و تعالی دانشجویان است

رئیس دانشگاه زنجان:

پویایی محیط‌های علمی در گرو نشاط و تعالی دانشجویان است

رئیس دانشگاه زنجان تاکید کرد: پویایی محیط‌های علمی در گرو نشاط و تعالی دانشجویان است.

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن نجفیان در جریان بازدید از باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی واقع در دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه در واقع جهاددانشگاهی بخش قابل‌توجهی از وظایف دانشگاه را پوشش می‌دهد، گفت: واضح است که دانشگاه زنجان با داشتن ۱۰ هزار دانشجو با همه تلاش‌هایی که در برطرف کردن مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان می‌کند، نتواند پاسخ‌گوی همه نیازهای دانشجویان باشد، از همین رو جهاددانشگاهی زنجان به کمک دانشگاه آمده و بخشی از این مسئولیت خطیر را به عهده گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه پویایی محیط‌های علمی در گرو نشاط و تعالی دانشجویان است، خاطرنشان کرد: در جامعه فعلی ما نشاط آن‌طور که باید وجود ندارد و انسان امروز درگیر مسائل روزمره خود شده است. از این رو خوشحال هستیم که فعالیت‌هایی که در باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی انجام می‌شود، فضای دانشجویی را نشاط‌آور کرده و دانشجویان را پویا و پرتحرک می‌کند. 

این مسئول با اشاره به اینکه تفاهم و هم‌سویی، بزرگ‌ترین سرمایه موجود بین دانشگاه زنجان و جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: این هم‌سویی باعث می‌شود تا هیچ اصطکاکی وجود نداشته و کارها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. 

در ادامه این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم جاهای خالی را در سیستم دانشگاهی پر کنیم و مکمل برنامه‌های دانشگاه باشیم. 

مهدی عباسی گفت: باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان، اولین مجموعه‌ای در سطح کشور است که به این شکل با واگذاری کارها و مدیریت‌ها به دانشجویان فعالیت می‌کند. هر چند در سطح کشور عناوین مشابهی در دل دانشگاه‌ها وجود دارد، اما به این شکل از مدیریت در سطح کشور وجود ندارد. 

وی ادامه داد: باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان حتی از بعد معماری و ساختمان هم می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌ها تلقی شود. 

عباسی با اشاره به اینکه سعی داشته‌ایم کارها و فعالیت‌هایی که در این باشگاه صورت می‌گیرد، موازی با برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی نباشد، گفت: دنبال موازی‌کاری نیستیم و تلاش می‌کنیم خلاءها و کارهای برزمین مانده در دانشگاه را پوشش دهیم و به سمتی حرکت کنیم که کمک‌حال دانشگاه زنجان باشیم. 

رئیس جهاددانشگاهی زنجان خاطرنشان کرد: سعی داریم از خروجی جهاددانشگاهی به نفع دانشگاه و متعاقب آن به نفع استان استفاده کنیم و دنبال این هستیم که یک پاتوق دانشجویی برای دانشجویان ایجاد کنیم که به‌دور از مسائل سیاسی، مرکزی برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی، مهارت آموزشی و حتی اشتغال دانشجویان باشد. 

در ادامه، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان نیز با اشاره به بخشی از فعالیت‌های باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان، گفت: هر ساله پیش از شروع به کار و برنامه‌ریزی جهت اجرایی کردن برنامه‌های این باشگاه، سعی می‌شود تا به شناخت دقیقی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دست یابیم و با شناسایی این آسیب‌ها، در همین راستا حرکت و برنامه‌ریزی کنیم. 

محمدحسین حسنی یادآور شد: بر اساس پایش‌های مستمر صورت گرفته معتقدیم عمده مسائلی که آنچه نسل جوان امروزی را درگیر می‌کند، تنهایی، مبهم بودن آینده پیش‌رو، اضطراب و استرس است، از همین رو تلاش می‌کنیم طراحی برنامه‌های فرهنگی را به سمت حل این معضلات سوق می‌دهیم و در این راستا در کنار برنامه‌های معرفتی و انقلابی، اجرای طرح‌های متنوع در حوزه کارآفرینی و مهارت‌افزایی نسل جوان و برنامه‌های متنوع در حوزه نشاط و تعالی دانشجویان را با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم. 

گفتنی است، بهرام ملکی معاون اداری مالی و عبدالله فرجی مدیرکل فرهنگی دانشگاه زنجان، محسن نجفیان را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.