صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نقش موثر کانون‌های دانشجویی در تقویت مسئولیت اجتماعی دانشجویان
نقش موثر کانون‌های دانشجویی در تقویت مسئولیت اجتماعی دانشجویان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد

نقش موثر کانون‌های دانشجویی در تقویت مسئولیت اجتماعی دانشجویان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نقش کانون‌های دانشجویی در تقویت اعتماد عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی دانشجویان را موثر دانست و گفت: جوانان و دانشجویان پویاترین و خلاق‌ترین گروه جمعیتی هستند و مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.

عسکری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد هادی عسکری در اجلاس سراسری دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی هلال احمر ،‌گفت: کانون های فرهنگی و هنری باهدف ساماندهی به تلاش‌های خود انگیخته دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۳۷۷ و بر اساس ابلاغیه وزارت علوم در دانشگاه تهران به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و در همان سال اول اقبال خوبی از سوی دانشجویان نسبت به کانون‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حضور داوطلبانه اعضای جامعه در فرایند توسعه اجتماعی و فرهنگی از خصوصیات جوامع توسعه یافته است، گفت: کانون‌های دانشجویی می‌توانند به تقویت اعتماد سازمانی و اعتماد بین شخصی کمک کنند.

عسکری با اشاره به جایگاه سازمان هلال احمر در کشور نیز گفت: سازمان هلال احمر مجموعه ارزشمندی است که معطوف به خیر و منعفت عمومی و نشانه سرمایه اجتماعی و مسئولیت پذیری حوزه عمومی در برابر ایران اسلامی است و جوانان و دانشجویان پویاترین و خلاق‌ترین گروه جمعیتی هستند که مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه به عمل و اندیشه آنان گره خورده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی افزود: نگاهی که سازمان‌های مردم نهاد را در مقابل دولت ارزیابی می‌کند، باید اصلاح شود. این سازمان‌ها ضلع سوم مثلث دولت مردم هستند و نقش کلیدی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی برای گفت و گو و کنش همدلانه و همفکری پویا از ضروریات انکارناپذیر امروز جامعه است و به میزانی که دولت زمینه‌ساز و تسهیل گر ساخت فضای مشارکت اجتماعی باشد، 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی گفت: کانون‌های دانشجویی و دواطلبانه، بستری امن، مطمئن و هدفمند برای جمعیت جوان کشور است که امروز در تجربه تاریخی پنجره جمعیتی قرار دارند.

عسکری با اشاره ضرورت شکل‌گیری هویت مشترک از طریق تمرین هم‌افزایی، همراهی و همدلی در دانشگاه‌ها نیز گفت: شناسایی مشکلات مردم و تعیین مصالح عمومی و حل آن با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب مهم‌ترین نیاز امروز ایران اسلامی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها افزود: برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مجموعه‌های دانشجویی در هلال احمر نیاز به بازخوانی و نگارش مجدد و تفاهم‌نامه‌های همکاری داریم چرا که باید از موازی‌کاری جلوگیری کرده و متناسب با نیازهای فعلی جامعه دانشگاهی همکاری‌ها را گسترش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوموی ابراز داشت: اداره کل فرهنگی و اجتماعی برای این مهم آمادگی کامل دا ر د تا در جلسات کاری این موضوعات را بررسی نموده و زمینه همکاری‌های مشترک در دانشگاه‌ها بیش از پیش فراهم گردد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.