صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نگران تحریم نیستیم
نگران تحریم نیستیم

مدیرعامل شرکت توسعه نفت اعلام کرد:

نگران تحریم نیستیم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: ما هیچگاه از تحریم ها استقبال نمی کنیم اما نگران این موضوع نیستیم و با قدرت و جدیت به فعالیت های توسعه ای این صنعت ادامه می دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سیدنورالدین شهنازی زاده» عصر سه شنبه در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام ادامه داد: تولید نفت آزادگان جنوبی با توان داخلی از ۳۰ هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه رسید؛ پس باز می توانیم با توان داخلی به روند توسعه ادامه دهیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۴ (چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه ۱۳۹۴، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال ۱۳۹۵ به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده، بارها بر پایان دادن به برجام تاکید کرده و اکنون قرار است درباره ادامه برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد.

** مذاکره با چند کنسرسیوم برای توسعه میدان آزادگان جنوبی ادامه دارد
شهنازی زاده افزود: شرکت های اروپایی همچنان بر همکاری با ایران تاکید می کنند و مذاکرات متعددی را با این شرکت ها در دست داریم.
وی درباره توسعه میدان آزادگان جنوبی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی گفت: از میان بیش از ۱۰ شرکت خارجی متقاضی توسعه این میدان، برخی شرکت ها مذاکرات را مسکوت گذاشتند اما برخی شرکت ها نیز با جدیت پای کار ایستاده اند و مذاکره با چند کنسرسیوم ادامه دارد.
به گفته وی، شرکت مهندسی و توسعه نفت بر استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی تاکید دارد؛ برای نمونه در طرح ساخت خط لوله گوره به جاسک، تقریبا بخش عمده توان لوله سازان داخلی به کار گرفته شد و این روند بر دیگر طرح ها و پروژه های این شرکت نیز حاکم است.
شرکت مهندسی و توسعه نفت متولی اصلی توسعه صنعت نفت درغرب کارون است و تولید روزانه ۳۳۵ هزار تا ۳۵۰ هزار بشکه نفت را در دست دارد و بر آن است تولید را در پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۴۵۰ هزار بشکه در روز برساند.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور ۱۰۵۳ شرکت ایرانی و ۶۰۰ شرکت خارجی از ۳۷ کشور دیگر از شانزدهم اردیبهشت گشایش یافت و فردا پایان می یابد.
نمایندگان جمهوری آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان ، امارات، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی و سنگاپور در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند پاویون اختصاصی دارند.

اقتصام*۲۰۲۲*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر سالاری‌نسب  با اشاره به ازدحام در بعضی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.