صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / حمایت مجدد آلمان از برجام
حمایت مجدد آلمان از برجام

حمایت مجدد آلمان از برجام

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار تصویر امضای طرف‌های برجام تاکید کرد که با این توافق جهان امن‌تر شده است.

امضاء برجام

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت امور خارجه آلمان در آستانه اعلام تصمیم رییس‌جمهور آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اقدام به انتشار تصویر امضای طرف‌های این توافق کرده است.

وزارت امور خارجه آلمان همزمان با انتشار این تصویر در بیانیه‌ای، تاکید کرد: هایکو ماس در این دیدگاه با متحدان اروپایی اتفاق نظر دارد: با این توافق (هسته‌ای) نه تنها منطقه بلکه کل جهان امن‌تر از نبودن آن است به همین دلیل اروپا هر آنچه در توان دارد را به کار می‌گیرد تا تضمین کند این توافق به قوت خود باقی خواهد ماند.

رییس‌جمهور آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند. وی پیشتر تهدید کرده بود که اگر اروپایی‌ها آنچه وی نقاط ضعف توافق می‌داند را اصلاح نکنند، واشنگتن دیگر به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه نخواهد داد، این اقدام به منزله خروج از توافق خواهد بود.

این در حالی است که انگلیس، فرانسه و آلمان با وجود تهدیدات ترامپ به ویژه در هفته‌های اخیر به شدت تلاش کردند تا وی را به ماندن در توافق متقاعد کنند.

این سه کشور همچنین روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم ادامه اجرای برجام تاکید و اعلام کردند که تصمیم ترامپ هر چه باشد اروپا به پایبندی خود به توافق هسته‌ای ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.