صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / مجوز صید با کشتی‌های صنعتی به افرادی خاص داده‌ شده است
مجوز صید با کشتی‌های صنعتی به افرادی خاص داده‌ شده است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

مجوز صید با کشتی‌های صنعتی به افرادی خاص داده‌ شده است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: علی‌رغم وجود امکاناتی مانند جی‌پی‌اس به دلیل اینکه افراد دارای مجوز صید با کشتی‌های صنعتی افرادی خاص، دارای ارتباط و یا بازنشسته سازمان شیلات هستند، کنترل‌ها صورت نمی‌گیرد.

صید

به گزارش کسب و کار نیوز،احمد مرادی در خصوص صید، توسط کشتی‌های بزرگ صنعتی در دریاهای جنوب کشور، اظهار کرد: صیادان سنتی باید موردحمایت و پشتیانی قرار بگیرند که متأسفانه در حال حاضر این اتفاق صورت نمی‌گیرد، صیادان سنتی که به‌قصد صیادی به دریا می‌روند دست‌خالی بازمی‌گردند که علت آن را از بین رفتن ذخایر دریا توسط کشتی‌های صنعتی می‌دانند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس با بیان اینکه از بین رفتن ذخایر دریا باعث می‌شود صیادان سنتی متضرر و با فروش شناورهای خود به دنبال شغل‌های کاذب موجود در جامعه حرکت کنند، گفت: استان هرمزگان پایه صید و صیادی در کشور است و حداقل ۶۰ درصد از صید کل کشور در این استان صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مشکلات صیادان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان مشابه است، ادامه داد: شیلات در خصوص صیادی کشتی‌های بزرگ صنعتی اعلام می‌کند که مجوز آن‌ها صید در آب‌های دور است و در ساحل نیست که این موضوع با توجه به ضعف این سازمان در نظارت و کنترل در نبود امکانات نمی‌تواند صحیح باشد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان شیلات بارها اذعان کرده است که یگان حفاظت آن‌ها ضعیف است و امکان کنترل محل صید را ندارد، عنوان کرد: علی‌رغم وجود امکاناتی مانند جی‌پی‌اس به دلیل اینکه افراد دارای مجوز صید با کشتی‌های صنعتی افرادی خاص، دارای ارتباط و یا بازنشسته سازمان شیلات هستند کنترل‌ها صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه‌های کشتی‌سازی‌های بوشهر و بندرعباس به دلیل نبود سفارش در حال تعطیلی هستند اما با حدود ۴۰ کشتی خارجی که عمدتاً چینی هستند قرارداد صید امضاءشده است، تصریح کرد: بخشی از صید صورت گرفته توسط این کشتی‌ها نیز به کشور چین می‌رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در این خصوص سؤالی را از وزیر جهاد کشاورزی با این موضوع که علت اعطای مجوز صید به کشتی‌های صنعتی با مالکیت شرکت‌های چینی چیست را طرح و ارائه کرده‌ام، گفت: روش صید این کشتی‌ها ترال و کف‌روب است و از طریق ماهواره گله‌های ماهی شناسایی می‌کنند، تورهای این کشتی‌ها به‌گونه‌ای است که ریز و درشت را جمع می‌کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس در خصوص اینکه شیلات اعتراضی به این سبک صید ندارد، اظهار کرد: سازمان شیلات با این نوع صید موافقت دارد و اعلام می‌کنند که این ماهی‌ها یال اسبی هستند درحالی‌که این‌گونه ماهی‌ها غذای سایر انواع محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه طی پنج سال گذشته تعداد کشتی‌های صنعتی صید ماهی در دریاهای جنوب کشور افزایش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: با ادامه این روش صید و قاچاق مرجان‌ها تا پنج سال آینده هیچ‌چیزی در دریا وجود ندارد و تجارتی نیز با توجه به وضعیت دلار صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.