صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / غلامی: هندبال امسال نتیجه نگیرد به مشکل می‌خورد/ برای انتخاب سرمربی زمان زیادی صرف شد
غلامی: هندبال امسال نتیجه نگیرد به مشکل می‌خورد/ برای انتخاب سرمربی زمان زیادی صرف شد

غلامی: هندبال امسال نتیجه نگیرد به مشکل می‌خورد/ برای انتخاب سرمربی زمان زیادی صرف شد

پیشکسوت هندبال می‌گوید که رزومه سرمربی جدید تیم ملی هندبال خوب است اما برای انتخاب مربی زمان زیادی صرف شد.

تمرین تیم ملی هندبال

مصطفی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی هندبال اظهار کرد: کاستاراتویچ مربی خوبی است و شناخت خوبی از آسیا دارد. او با تیم‌های کشورهای عربی همچون قطر، امارات و مقدونیه کار کرده است. رزومه خوبی از آسیا دارد اما اینکه تا چه اندازه می‌تواند در این ۲ ماه نتیجه‌گرا باشد مشخص نیست. او کار سختی در پیش خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: رزومه این مربی خوب است اما خیلی زمان زیادی منتظر انتخاب مربی بودیم. ما زمان را از دست می‌دهیم. هرچند که لژیونرها درگیر مسابقه‌های اروپایی هستند اما ما می‌توانستیم اردوی تیم ملی بزرگسالان را با بازیکنان داخلی از مدت‌ها قبل آغاز کنیم. در این شرایط بازیکنان داخلی آماده می‌شدند و زمانی که لژیونرها باز می‌گشتند تنها بحث تکنیک و تاکتیک و هماهنگی باقی می‌ماند.

مربی اسبق تیم ملی هندبال گفت: اکنون سرمربی انتخاب شده و باید زودتر به جمع کردن بازیکنان اقدام کند. ما می‌خواهیم عازم بازی‌های آسیایی شویم و باید برنامه‌ریزی بیشتری می‌کردیم. درست است که بازیکنان زبده و خوبی داریم، ولی برای هماهنگی زمان نیاز است. ما قبلا هم بازیکنان را در اختیار داشتیم اما نتیجه نگرفتیم.

غلامی حضور تیم ملی هندبال در مسابقه‌های المپیک را خیلی سخت دانست و عنوان کرد: ۱۰۰ درصد رفتن به المپیک برای ما خیلی سخت است. با احتمال زیاد تیم قطر با توجه به داشتن بازیکنان خارجی به المپیک می‌رود. تیم دوم باید با تیم‌های اروپایی دست و پنجه نرم کند تا به المپیک برسد. ایران با این تیم که دارد می‌تواند نتایج خوبی بگیرد، اما کار فوق‌العاده سخت است.

کارشناس هندبال خاطرنشان کرد: رقابت‌های جهانی هندبال ۳ دوره قبل، بعد از بازی‌های آسیایی بود. کشورهای عربی تیم‌های ب خود را راهی بازی‌های کرده بودند تا برای مسابقه‌های جهانی با تیم اصلی و خوب ظاهر شوند. در آن شرایط تیم ایران دوم شد. در دوره بعد بازی‌های آسیایی که مسابقه‌های جهانی قبل از بازی‌های آسیایی بود، ما چهارم شدیم. در جاکارتا نیز عرب‌ها برای آماده‌سازی تیم‌های خود برای رقابت‌های جهانی بسیار پرقدرت ظاهر خواهند شد و کار سخت است.

پیشکسوت هندبال گفت:‌ امیدوارم که با یک برنامه‌ریزی خوب و در نظر گرفتن بازی‌های تدارکاتی، تیم ملی هندبال حفظ شود. بازیکنان باید از نظر تکنیک، تاکتیک، سیستم‌های دفاعی و حمله به خوبی آماده شوند، آنها باید از نظر جسمانی که مهم‌ترین نکته است، نیز به خوبی آماده شوند. مربی جدید باید از نظر روان‌شناسی خیلی خوب کار کند تا بتواند روح و روان آن‌ها نیز رشد پیدا کند.

غلامی می‌گوید هندبال نیاز به یک نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیایی جوانان و نوجوانان دارد. او در این زمینه گفت: هندبال در این سال نیاز به نتیجه‌های بزرگ دارد. امیدوارم تیم ملی بزرگسالان با حضور سرمربی خارجی بتواند انتظارات مربیان داخلی و سایر هندبالیست‌های ایرانی را برآورده کند و نتیجه مطلوب بگیرد. همچنین این تیم باید راهی المپیک شود. از طرفی تیم ملی جوانان و نوجوانان نیز باید به جهانی راه پیدا کنند تا آینده خوبی برای هندبال ایران فراهم شود.

او افزود: اگر خدایی نکرده تیم‌های جوانان و نوجوانان نتیجه نگیرند و به رقابت های جهانی نرسند در سال‌های آینده در تیم ملی بزرگسالان به مشکل می‌خوریم. حضور همین لژیونرها که در سال‌های گذشته و در زمان رحیمی به رقابت جهانی جوانان و نوجوانان راه یافتند باعث رشد هندبال ایران شد.  اما بعد از آن توقف ایجاد شد. راه نیافتن هندبال ایران در هیچ رده سنی به رقابت‌های جهانی در یک بازه زمانی باعث افت هندبال ایران شد و اکنون باید تاوان آن را بپردازیم. امیدوارم این سال کاری کنیم که در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.