صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / راه‌اندازی بخش‌ دیالیز در مراکز درمانی ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور
راه‌اندازی بخش‌ دیالیز در مراکز درمانی ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور

مشاور وزیر بهداشت در سمنان خبرداد:

راه‌اندازی بخش‌ دیالیز در مراکز درمانی ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی از راه‌اندازی بخش‌های پیشرفته دیالیز در 38 دانشگاه علوم پزشکی کشور با همکاری بنیاد شهید خبر داد.

دیالیز

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدجواد خسروی در آیین افتتاح بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی کوثر سمنان با ابراز رضایت از سرعت عمل در عملیات اجرایی این پروژه در سمنان اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه‌ها به دنبال امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت بهداشت و بنیاد شهید  آغاز شد.

وی از شناسایی شرکت‌های توانمند و دارای صلاحیت برای اجرای این پروژه‌ها خبر داد و افزود: چهار شرکت دارای صلاحیت در کشور شناسایی و مقرر شد که ۲۹۶۰ تخت از ۵۰۰۰ تختی که وزارت بهداشت برای ساخت آنها برنامه‌ریزی کرده بود به این شرکت‌ها واگذار شود که شرکت اسپید شاهد بنیاد شهید در اولین گام، نخستین بخش دیالیز کشور را در سمنان به بهره‌برداری رساند.

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی با بیان اینکه قرار است که این بخش دیالیز که مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات روز است در ۳۸ دانشگاه کشور ایجاد شود تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این پروژه‌ها، نگرشی صرفا حمایتی و غیر اقتصادی دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی هم فضا و هم نیروی متخصص برای همکاری در این بخش‌های پیشرفته دیالیز را دارند گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی معمولا دارای بخش دیالیز هستند اما این بخش‌ها از تجهیزات پیشرفته‌تری برخوردارند و براساس قراردادها مقرر شده که خدمات کیفی‌تری به مردم ارائه شود.

خسروی با بیان اینکه وزارت بهداشت اصرار دارد که خدمات ارائه شده در این بخش‌ها از کیفیت بیشتری نسبت به بخش‌های دیالیز قبلی برخوردار باشد، اضافه کرد: برخی‌ها معتقدند که با واگذاری برخی از ماموریت‌های حوزه سلامت به بخش خصوصی ممکن است که مشکلاتی برای دریافت‌کنندگان این خدمات بوجود آورد که تصور کاملا اشتباهی است چرا که وزارت بهداشت قرار است که نظارت بیشتر و دقیق‌تری در این حوزه داشته و لذا بر ارتقاء کیفی سطح خدمات ارائه شده اصرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند نیروهای متخصص خود را در اختیار این بخش‌های دیالیز قرار دهند، گفت: وزارت بهداشت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت استقبال کرده و خود را موظف به همکاری با آن می‌داند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.