صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / توسعه روابط اقتصادی با همسایگان راهبرد وزارت خارجه است
توسعه روابط اقتصادی با همسایگان راهبرد وزارت خارجه است

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه:

توسعه روابط اقتصادی با همسایگان راهبرد وزارت خارجه است

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق، از اهداف اصلی این معاونت است.

غلامرضا انصاری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مرز بین المللی شلمچه در خوزستان اظهارکرد:یکی از کشورهایی که در اولویت بالای توسعه روابط دوجانبه قرار دارد کشور همسایه عراق است.
وی افزود: به منظور توسعه صادرات به کشور عراق، تلاش داریم تا روابط اقتصادی را در کنار روابط سیاسی گسترش دهیم.
انصاری گفت:برای تحقق این مهم تسریع و تسهیل در رفت و آمد مسافر بین ۲ کشور به ویژه زائران ایرانی و عراقی، توسعه روابط اقتصادی با محوریت تجارت و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق در دستور کار قرار دارد.
وی آشنایی با موانع و مشکلات صادر کنندگان و بررسی راهکارهایی برای توسعه صادرات به کشور عراق را هدف سفر خود به ۲ مرزشلمچه و چذابه در خوزستان عنوان کرد و اظهارکرد:در این سفر از نزدیک با تلاش هایی که در مرزهای تجاری ایران و عراق در خوزستان قرار دارد آشنا و مشکلات توسعه تجارت با عراق را بررسی و پیشنهادهای بازرگانان بخش خصوصی و دولتی را برای افزایش صادرات و رفت آمد مسافر مورد ارزیابی قرار می دهیم.
سر کنسول ایران در بصره، معاون اقتصادی استاندار خوزستان، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر و جمعی از مسئولان اقتصادی خوزستان معاون اقتصادی وزیر خارجه را در سفر به شلمچه همراهی می کردند.
پایانه مرزی شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهرقرار دارد و همه ساله در ایام اربعین پذیرای هزاران زائر حسینی است.
روزانه در روال عادی به طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون کالای غیر نفتی از مرز شلمچه به کشور عراق صادر می شود اما اکنون به دلیل برخی مشکلات و بخشنامه های صادره از سوی عراق، این رقم به ۱۰تا ۳۰ کامیون کاهش یافته است.
۳۰۱۵/۷۱۶۵/ ۶۰۳۷

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.