چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۸۲ درصد کالاهای وارداتی به کشور سرمایه ای است
۸۲ درصد کالاهای وارداتی به کشور سرمایه ای است

وزیر صنعت

۸۲ درصد کالاهای وارداتی به کشور سرمایه ای است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 82 درصد کالاهای وارداتی به کشور واسطه ای و سرمایه ای است که برای رفع نیازهای تولیدی وارد می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۲ درصد کالاهای وارداتی به کشور واسطه ای و سرمایه ای است که برای رفع نیازهای تولیدی وارد می شود.
محمد شریعتمداری، دوشنبه در آیین افتتاح ویدئوکنفرانسی کارخانه شیشه فلوت کاویان فریمان توسط رئیس جمهوری، افزود: تنها ۱۰ درصد کالاهای وارداتی از خارج مصرفی است و پارسال هم در راستای حمایت از تولیدات داخلی، یک درصد بر سود بازرگانی ورود کالا افزوده شد.
وی گفت: افزایش ۲۷ درصدی میزان ورود ماشین آلات صنعتی، رشد هشت درصدی برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و روند رو به افزایش صدور پروانه های صنعتی از نشانه های سیاست گذاری درست در عرصه صنعت است.

*خراسان رضوی سالانه ۱۸۸ هزار خودرو تولید می کند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان خراسان رضوی رتبه نخست تولید اشتغال را در کشور دارد و در این استان سالانه تنها ۱۸۸ هزار دستگاه خودرو تولید می شود.
وی طرح شیشه فلوت کاویان را از بزرگترین واحدهای تولید شیشه کشور خواند و گفت: خط تولید ۸۰۰ متری این واحد محصولی با بالاترین فن آوری روز دنیا تولید می کند و حمایت از سرمایه گذار این طرح، حمایت واقعی از کالای ایرانی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همزمان با این طرح، کارخانه سیمان غرب آسیا در شهرستان تربت جام، واحد تولید انواع لامپ های ال.ای.دی در ملک آباد و واحد تولید آجر نسوز در مشهد نیز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شیشه فلوت کاویان فریمان گفت: ۴۰ درصد ماشین آلات به کار گرفته شده در این طرح در گروه صنعتی کاوه تولید شده و مابقی از کشورهای چین، آلمان و بلژیک خریداری شده است.
محمدرضا صادقی ارجمند با اشاره به ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷۲ هزار و ۳۲۷ متر مربع با زیربنای ۸۳ هزار و ۱۹۵ متر افزود: برای این طرح هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۲ میلیون یورو فاینانس هزینه شده که برای ۵۱۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
وی گفت: این واحد پس از تکمیل، سالانه ۴۰ هزار تن شیشه رفلکس، ۲۲۰ هزار تن شیشه فلوت و ۲۰ هزار تن آینه تخت سفید تولید می کند.
صادقی، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این کارخانه در سال ۹۳ بیان کرد: امروز خط تولید شیشه فلوت به بهره برداری رسید و ماه آینده نیز خطوط تولید شیشه رفلکس و آینه تخت به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت شیشه فلوت کاویان فریمان تاکید کرد: مدیریت شرکت، قبل از راه اندازی این طرح پیش بینی صدور تولیدات آن به افغانستان، آسیای میانه و استان های همجوار را داشت اما اکنون تولیدات آن به صورت رقابتی به کشورهای استرالیا، لهستان و برزیل هم صادر می شود.
شهرک صنعتی کاویان فریمان در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد- فریمان قرار دارد.
رئیس جمهوری به همراه شماری از معاونان و وزیران خود در قالب سفری دوروزه از روز یکشنبه به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، چندین طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی را راه اندازی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.