صفحه اصلی / استان ها / مازندران / شادی در میان گل‌های محمدی دشت گل و آب
شادی در میان گل‌های محمدی دشت گل و آب

شادی در میان گل‌های محمدی دشت گل و آب

دبیر جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی شمال کشوراز برگزاری سومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی در دودانگه ساری خبر داد.

برداشت گل محمدی و گلاب گیری در قمصر کاشان

علی ماهفروزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر توسعه سطح زیر کشت باغات  گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازار یابی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و گردشگری است.

وی با اشاره به ان که جشنواره گل محمدی فرصتی توأمان  بوده که می تواند باعث پایداری اقتصاد و اشتغال منطقه باشد افزود: بر اساس سیاست های راهبردی، تفاوت آشکاری بین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی با دیگر جشنواره ها وجود دارد.

ماهفروزی تصریح کرد: در این جشنواره اهداف کوتاه مدت و بلند قبل از برگزاری جشنواره از  جمله آشنایی بیشتر مردم منطقه دودانگه و چهاردانگه از مزیت های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری، توسعه سطح زمین های زیر کشت مخصوصا اراضی شیبدار، معرفی دقیق منطقه با قابلیت های آن به گردشگران داخلی و خارجی، توانمند کردن جامعه محلی ، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ترسیم شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال کاری امسال سطح زیر کشت و آمادگی باغداران برای کاشت این گونه ها افزایش یافته است بعلاوه  شرکت بومی گل کاران و گیاهان دارویی نیز در این منطقه تشکیل شد.

دبیر جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی شمال کشورخاطرنشان کرد: دستگاه گلاب گیری نیمه صنعتی توسط شرکت باغداران گل محمدی خریداری شده که در روز جشنواره افتتاح خواهد شد و همچنین چند سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری یا گذراندن مراحل اداری سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند که تحقق اهداف کوتاه مدت ما در این جشنواره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی جامعه محلی و توانمند سازی آنان برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی، آشنایی مردم برای عدم فروش زمین و تبدیل آن به ویلا که توجیه اقتصادی ندارد و همچنین توسعه صنایع دستی، احیا فرهنگ های ایرانی و اسلامی منطقه و ظرفیت سازی برای هویت و شکل دهی باورهای اصیل از عمده اموری بوده که اهداف جشنواره را تشکیل می‌دهد.

ماهفروزی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این جشنواره سهم مهمی در تولید و اشتغال جامعه محلی و استان داشته که برای عظمت بخشیدن به انجام مجدد آن در سال های آتی دستگاه ها مرتبط باید نقش تام و کامل خود را ایفا کنند. این جشنواره مدل موفقی از یک همکاری مشترک حوزه فرهنگ، کشاورزی و گردشگری است که می تواند الگوی دیگر جشنواره ها در استان باشد.

دبیر جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی شمال کشور تصریح کرد:همکاری خوب، فاخر و صمیمانه مردم دودانگه با ستاد جشنواره قابل ستایش بوده و به نظر می رسد مردم دودانگه به این باور رسیدند که همکاری بیشتر، آورده اقتصادی و بستر سازی مناسب فرهنگی را به همراه دارد.

وی گفت: استقبال آژانس های گردشگری برای برگزاری تورهای گروهی و پیگیری‌های خانواده برای حضور و اقامت در دودانگه باعث خوشحالی بوده و به نظر می رسد هم سرمایه گذاران بخش خصوصی و هم دولت شرایط حضور متفاوت در دودانگه را به عنوان یک مقصد کم نظیر در ایران مورد توجه قرار بدهند.

ماهفروزی افزود: جشنواره امسال با تنوع بسیاری همراه خواهد بود و امیدواریم این حرکت باعث الگوی فرهنگی جدید در معماری، شیوه های کشاورزی، باغداری و گردشگری باشد و مارا یک قدم به اهداف درازمدت نزدیک تر کند تا جایی که بتوانیم حضور گردشگران داخلی و خارجی فرهیخته را در موقعیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعت ممتاز را به صورت حداکثری و متناسب با توان محیطی و فرهنگی منطقه داشته باشیم.

وی گفت:در انجام این جشنواره به دنبال ایجاد هیجانات کاذب و زودگذر نخواهیم بود و صرفا برنامه ها جنبه سرگرمی نخواهند داشت، هدف ما در نهایت حضور گردشگر به عنوان فرصت های فرهنگی و  اقتصادی است موضوعی که باید بصورت جدی در دستور کار جشنواره های ملی و منطقه ای قرار گیرد.

ماهفروزی خاطرنشان کرد: امسال مردم، این جشنواره را متفاوت ارزیابی خواهند کرد و دستاورد های این جشنواره جهش و رستاخیزی در گردشگری منطقه ایجاد می کند. با پرپایی این جشنواره اجازه خواهیم یافت تا دودانگه این سرزمین افسانه تمدن و طبیعت را بیشتر معرفی کنیم و دعوت کنیم که گردشگران خارجی و داخلی قدم به دشت گل و آب بگذارند و رویاهای خود را در آن جستجو نمایند.

وی افزود: گشت در باغات، برپایی کارناوال شادی، مسابقات آشپزی در طبیعت، کورس اسبدوانی، ورزش های هیجانی مانند پاراگلایدر  و اجرای موسیقی سنتی از برنامه‌های روز دوم جشنواره به شمار می رود.

ماهفروزی یادآور شد: کارونال شادی، موسیقی بومی و اختتامیه نمایشگاه از برنامه های سومین روز جشنواره گل محمدی خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز مازندران، سومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی در شمال ایران از روز چهارشنبه در دودانگه ساری آغاز می شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.