صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / راه آهن کشور با ریل تولیدکنندگان داخلی توسعه یابد
راه آهن کشور با ریل تولیدکنندگان داخلی توسعه یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس:

راه آهن کشور با ریل تولیدکنندگان داخلی توسعه یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن می تواند با خرید ریل و واگن از تولیدکنندگان داخلی، ضمن حمایت از کالای ایرانی، صنعت ریلی را نیز توسعه دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید هادی بهادری با اشاره به توان تولید داخلی در حوزه حمل و نقل ریلی، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که در زمینه تولید فولاد سرمایه گذاری کرده و از توانایی تولید ریل ملی برخوردار است؛ از این رو به نظر می رسد نیازی به استفاده از تولیدات سایر کشورها در این زمینه نیست.
نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه اکنون بخش عمده ای از ریل مورد نیاز کشور از کشورهای دیگر از جمله هند تامین می شود، خاطرنشان کرد: راه آهن می تواند در حوزه تولید واگن و لکوموتیو نیز با سازندگان داخلی همکاری کند زیرا تولید واگن و لکوموتیو نیازمند برخورداری از تکنولوژی بسیار پیشرفته نیست و ایران توانایی تولید آن را دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات تولید کننده داخلی نبود سرمایه در گردش است که رقابت آنها با تولیدکنندگان خارجی را سخت می کند.
بهادری یکی از روش های حل این مشکل را سرمایه گذاری راه آهن در شرکت های داخلی دانست و افزود: راه آهن و وزارت راه می توانند هزینه ای که برای خرید ریل و واگن به تولیدکننده خارجی می دهند را به عنوان پیش پرداخت سفارش به تولیدکنندگان داخلی بپردازند تا این شرکت ها بتوانند سرمایه مورد نیاز برای تولید فراهم کنند.
وی ادامه داد: همچنین بانک ها نیز می توانند با تولیدکنندگان داخلی در این زمینه مشارکت کنند.
این عضو کمیسیون عمران، ارتقای کیفیت کالاهای داخلی را در این مشارکت موثر دانست و گفت: کیفیت این کالاها باید با استاندارهای بین المللی مطابقت داشته باشد.
وی با یادآوری نامگذاری سال ۹۷ به حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: اولویت راه آهن باید خرید کالای داخلی باش.
وی همچنین گفت: قیمت ریل تولیدی در داخل ایران نیز باید پایین تر از کشورهای دیگر از جمله هند باشد تا بتواند در بازار رقابتی موفق باشد.
بهادری افزود: تنها حمایت از کارخانجات و تولیدکنندگان داخلی شرط حمایت از کالای ایرانی نیست بلکه آنها نیز بایستی تحرکی از خود نشان دهند و بازدهی خود را افزایش دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس آمارهای ارائه شده ایران دارای ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی است و به منظور گسترش آن ۹ هزار کیلومتر دیگر در برنامه ساخت گنجانده شده که بخشی از آن قطارهای سریع‌السیر است.
اقتصام**۱۱۰۸** ۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.