صفحه اصلی / استان ها / یزد / تالاسمی‌های غیربومی یزد جایی برای ماندن ندارند
تالاسمی‌های غیربومی یزد جایی برای ماندن ندارند

تالاسمی‌های غیربومی یزد جایی برای ماندن ندارند

رییس انجمن تالاسمی استان یزد با اشاره به اینکه اغلب 130 بیمار تالاسمی استان یزد، افراد غیربومی و غیرساکن در این استان هستند، از مشکلات نبود فضای اسکان برای بیماران غیربومی خبر داد.

تالاسمی

سید امیرمهدی صالحی در گفت‎‎وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این که تالاسمی یک بیماری مادرزادی است، گفت: گلبول قرمز خون مبتلایان به تالاسمی قدرت حمل اکسیژن را ندارد لذا باید هر ۲۰ روز یک بار، خون دریافت کنند و به منظور جلوگیری از رسوب آهن خون دریافتی نیز دارو مصرف کنند.

وی، تعداد تالاسمی‏‏‌های استان را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد بیشتر غیربومی و ۳۰ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی یکی از مشکلات این بیماران و خانواده‎‎های آنان را قیمت بالای داروهای مورد نیازشان ذکر و تصریح کرد: داروهای هر فرد تالاسمی به همراه داروهای مکملی که باید افراد مبتلا به تالاسمی دریافت کنند، هر دفعه حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که البته در سال‌های اخیر از طریق بیمه‌ها پرداخت می‎شود.

صالحی در رابطه با ویژگی‌های افراد مبتلا به تالاسمی بیان کرد: بیماران تالاسمی عمدتاً به دلیل بیماری دچار ضعف روحی می‌شوند و هر چند که در حوزه درمان و رسیدگی به این بیماران هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، اما انجمن از نظر امکانات تجهیز نیست.

وی در این باره نبود محلی برای اسکان بیماران غیربومی را از عمده‌ترین مشکلات در این حوزه دانست و گفت: افراد مبتلا به تالاسمی که باید از شب قبل برای دریافت دارو  و درمان به یزد بیایند غالباً به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود مکانی برای اسکان موقت به اجبار باید در پارک‌ها یا پشت در بیمارستان شب را به صبح برسانند که برای رفع این مشکل نیازمند حمایت‌های مالی مسئولان هستیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.