چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / آماده باش مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد/ زلزله ۴.۸ ریشتری تلفات جانی نداشت

آماده باش مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد/ زلزله ۴.۸ ریشتری تلفات جانی نداشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین لرزه ۴.۸ ریشتری که در سطح برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد تلفات انسانی نداشت.

زلزله سی‌سخت

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد احمدی در حاشیه بازدید از روند درمان مصدومان زلزله ۴.۸ ریشتری استان در بیمارستان امام سجاد(ع) در جمع خبرنگاران افزود: مواجهه منطقی با شرایط بحران و مدیریت صحیح ضروری است.

احمدی با اشاره به حضور در بیمارستان امام سجاد یاسوج، تصریح کرد: هدف ما بررسی روند امداد رسانی به مصدومین زمین لرزه اخیر بود.

استاندار به توپوگرافی منطقه اشاره و بیان کرد: منطقه زاگرس در معرض زلزله قرار دارد و منطقه نیز زلزله خیز است.

احمدی گفت: اگر تمام مسائل را با این سمت ببریم که منطقه زلزله خیز است و به شایعات مبنی بر وقوع زمین لرزه شدید و پیش بینی ها دامن بزنیم، صحیح نیست و باید اقدامات لازم برای توسعه ظرفیت های زیرساختی با حفظ امنیت و آرامش جامعه انجام شود.

احمدی با تاکید بر غیرقابل پیش بینی بودن زلزله، تصریح کرد: باید تمهیدات لازم انجام شود و اقدامات لازم را به ویژه در حوزه بیمارستانی اتخاذ کنیم.

استاندار با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم در بیمارستان ها ادامه داد: در حوزه زلزله هیچ چیزی قابل تشخیص نیست و باید مدیریت صحیح شرایط عملیاتی شد.

احمدی گفت: در کمیته برنامه ریزی استان برای توسعه ظرفیت های خدمات سلامت تاکید خواهد شد.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده که زلزله های بالاتر از ۵ ریشتر پس لرزه هم دارند که مردم نکات ایمنی را رعایت کنند و مراقبت و احتیاط لازم را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنیم و به شایعات توجه نکنند و مدیران دستگاههای استان نیز هم مدیریت کنند و هم خدمات لازم را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی و اورژانس استان بخصوص شهر یاسوج آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت نیاز و بروز حادثه به مردم خدمات ارائه دهند.

احمدی گفت: زمین لرزه ۴.۸ ریشتری که در سطح برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد تلفات انسانی نداشت و مصدومانی سرپایی و بستری داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.