صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۲۵۰ میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام (ره)سرمایه گذاری می شود
۲۵۰ میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام (ره)سرمایه گذاری می شود

۲۵۰ میلیارد تومانی در شهر فرودگاهی امام (ره)سرمایه گذاری می شود

تهران- ایرنا مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تامین زمین مورد نیاز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) و ایجاد زیرساخت های ۴ پهنه این شهر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «شهرام آدم نژاد» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح چشم انداز سرمایه گذاری ۵ سال آینده این شهر، افزود: این منطقه در ۲۴۰ هکتار و در ۴ پهنه آماده می شود که ایجاد پارک لجستیک و تولید در ۸۷ هکتار و بخشهای صنایع خلاق فرهنگی و اقتصادی در هفت هکتار از مهمترین پهنه های ما در منطقه آزاد خواهد بود.
وی تاکید کرد: سومین پهنه، ایجاد مراکز اداری، تجاری و الکترونیکی در ۴۰ هکتار و بخش فناوری های جدید و های تک با ۲۸ هکتار زمین در دستور کار قرار گرفته است.
آدم نژاد تصریح کرد: از ۲۴۰ هکتار، ۱۷۰ هکتار به ۴ پهنه و بقیه به مشاعات اختصاص دارد که ظرف ۱۸ ماه آماده خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی قرار است تا خرداد سال جاری این ۴ پهنه برای سرمایه گذاری آماده شود، گفت: ایجاد مرکز لجستیک در منطقه آزاد، هزینه های تولید و انبارداری را کاهش خواهد داد و این مرکز به عنوان بارانداز شهر تهران نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، براساس ماده ۱۶۶ قانون پنجم توسعه ، به منظور تقویت موقعیت کشور در شبکه حمل و نقل هوایی بین‌المللی و افزایش درآمد ناشی از عبور (ترانزیت) و حمل و نقل کالا و مسافر و اشتغال مولد و تبدیل‌شدن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به قطب اول حمل و نقل بار منطقه و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه با تأکید بر استقلال سازمانی، مالی و مدیریتی این فرودگاه و ایجاد جریان پایدار منابع مالی ذی‌نفعان، دولت این اقدامات را انجام می دهد:
ـ ایجاد شهر فرودگاهی در محدوده فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در بخشی از اراضی فرودگاه جهت ارائه خدمات بانکی و بیمه‌ای و سایر خدمات شهر فرودگاهی از قبیل گردشگری، پزشکی، رفاهی و مشابه آن.
ـ محدوده مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به ترتیب از انتهای ضلع‌های جنوبی و غربی بخش هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) به مساحت هزار و پانصد هکتار و دو هزار و پانصد هکتار خواهد بود. اداره شهر فرودگاهی موضوع این ماده که شامل مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیز خواهدبود، در قالب شرکت دولتی وابسته به شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور است که اساسنامه آن به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و معاونت به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ـ ایجاد و تکمیل زیربناها و زیرساخت های لازم با اولویت ساخت فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره).

اقتصام **۱۱۰۸*۱۰۷۰**۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.