صفحه اصلی / استان ها / قم / برنامه، کتاب و معلم؛ مثلث پیشرفت آموزش و پرورش
برنامه، کتاب و معلم؛ مثلث پیشرفت آموزش و پرورش

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد:

برنامه، کتاب و معلم؛ مثلث پیشرفت آموزش و پرورش

آیت الله مکارم شیرازی با تصریح بر اینکه برای پیشرفت مسائل آموزش و پرورش مثلث برنامه، کتاب و معلم باید اصلاح شود، گفت: باید مراقب برنامه ها و کتاب ها باشیم و حرکات غیر مسؤولانه را رصد کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان در نهج البلاغه عنوان کرد: ایشان به پنج نکته در مورد برتری علم بر مال اشاره کرده‌اند؛ از جمله این که علم حافظ انسان و انسان حافظ مال است.

وی افزود: تمام اموال و ثروت ها در سایه علوم اجتماعی و اقتصاد حفظ می‌ شود، بنابراین چیزی که پایدار است علم است و همه چیز باید در سایه علم قرار گیرد، تعلیم و تعلم از ارزش دوچندانی برخوردار است و خداوند این پیمان را از علمای دین گرفته که تعلیم دهند.

این مفسر قرآن اضافه کرد: در روایتی معروف آمده است که وقتی معلمی به کودکی “بسم الله الرحمن الرحیم” را یاد بدهد و او تکرار کند، خداوند چهار برات آزادی از دوزخ را برای معلم و متعلم و پدر و مادر متعلم می‌ نویسد و شما باید خدا را شکر کنید که در این مسیر قرار گرفته اید.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تعلیم و تعلم بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌ کنیم تابع مذهبی هستیم که این قدر به علم و عالم اهمیت می‌ دهد و امیدواریم در مسیر مسؤولیت خود موفق باشید.

آیت الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: فرزندانی که تحویل شما داده می‌شود امانت است که باید مراقب باشید در آنها خیانت صورت نگیرد، چون امانات انسانی از امانت های مالی اهمیت بیشتری دارد؛ سرمایه های اصلی جامعه انسان ها هستند و منابع زیرزمینی در در درجات بعدی قرار دارد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: بحث بعدی تعهد اخلاقی و دینی است که اگر این مورد نباشد نیروی انسانی هم کارایی ندارد، بنابراین باید علم و ایمان در کنار هم پرورش پیدا کنند و اگر غیر این باشد کار خراب می‌ شود، مسأله بعدی آن است که ما در زمان زندگی می‌ کنیم که وسائل انحراف از هر زمانی بیشتر است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به ابزاری برای فساد تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به همین میزان باید ابزار تهذیب اخلاق و پاکی نفس هم بیشتر شود؛ ما معتقدیم برای پیشرفت مسائل آموزش و پرورش یک مثلثی هست که باید اصلاح شود و آن برنامه، کتاب و معلم است.

ابراز نگرانی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مراکز آموزشی

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می شوند، البته جامعه معلمان جامعه ای مورد احترام هستند ولی به ما خبر می رسد که در برخی مراکز سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را در بین فرزندان ما خراب می‌ کند.

وی عنوان کرد: باید مراقب برنامه ها و کتاب ها باشیم و حرکات غیر مسؤولانه را رصد کنیم، بنابراین عمل شما عبادت است و مسؤولیت شما هم سنگین است چراکه همیشه در کنار کوه های بلند دره های عمیق وجود دارد.

این مفسر قرآن با اشاره به این که پیشرفت علمی دانش آموزان قمی در کنکور نیز باعث خشنودی است، خاطرنشان کرد: این مسأله موجب می‌ شود شهر قم که شهری مذهبی است در بین دیگر شهرهای کشور جایگاه خود را از نظر علمی در مدارس نیز نشان بدهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.