صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی وضعیت درمانی استان تهران در جلسه کمیسیون بهداشت
بررسی وضعیت درمانی استان تهران در جلسه کمیسیون بهداشت

بررسی وضعیت درمانی استان تهران در جلسه کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مسائل بهداشتی و درمانی استان تهران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که طبق توضیحات ارائه شده، استان تهران با کمبود 16 هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

کمیسیون بهداشت

احمد همتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه امروز با حضور حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت و معاونان پارلمانی و درمانی این وزارتخانه،‌ رییس دانشگاه شهید بهشتی و مسئولان درمانی از ارتش، وزارت نفت و سایر سازمان‌ها مسائل بهداشتی و درمانی استان تهران را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت و سایر مسئولان حوزه درمان، تعداد تخت‌های دولتی بیمارستانی استان تهران نصف نرم کشوری است که بخش خصوصی به کمک آمده و این وضعیت را بهتر کرده است به طوری که با تخت‌های بخش خصوصی، ۲ تخت در ازای هر ۱۰۰۰ نفر وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان تهران را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته حدود ۶۰ درصد تخت‌های استان تهران فرسوده است که می‌توان با احتساب کمبود تخت و تخت‌های فرسوده غیرقابل تعمیر گفت که در مجموع کمبودی بالغ بر ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در استان تهران وجود دارد.

همتی با تاکید بر لزوم بهبود این وضعیت،‌ گفت: باید تهران به عنوان محلی که بیماران به آن ارجاع می‌شوند از وضعیت بهتری در حوزه سلامت برخوردار باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.