صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / احتمالات رفع حصر رهنورد/ پنجمین دادگاه حادثه تروریستی مجلس/ ایرانی‌ها ۲۲ اردیبهشت به عراق نروند
احتمالات رفع حصر رهنورد/ پنجمین دادگاه حادثه تروریستی مجلس/ ایرانی‌ها ۲۲ اردیبهشت به عراق نروند

در گزیده اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت بخوانید؛

احتمالات رفع حصر رهنورد/ پنجمین دادگاه حادثه تروریستی مجلس/ ایرانی‌ها ۲۲ اردیبهشت به عراق نروند

احتمالات درباره رفع حصر زهرا رهنورد، سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان رضوی، سفارت‌خانه‌های بدون سفیر، واکنش تهران به رای غیابی دادگاهی در آمریکا علیه ایران در مورد ۱۱ سپتامبر، گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ترزامی درباره برجام، سفر وزیر خارجه انگلیس به واشنگتن برای حفظ توافق هسته‌ای، ارسال پرونده «پزشک تبریزی» به دیوان عالی کشور، برگزاری پنجمین جلسه دادگاه متهمان پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

16.2

به گزارش کسب و کار نیوز، سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده‌ کل‌ قوا در مراسم گرامی‌داشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت انصارالمهدی گفت: کار حفاظت از شخصیت‌ها کاری تخصصی و پیچیده است که احتیاج به هوشمندی ، نبوغ و شجاعت دارد و سپاه انصارالمهدی پرونده درخشانی در حفاظت از شخصیت‌ها برجای گذاشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه وجود امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند امری الزامی است،گفت آمریکایی‌ها در هر زمانی، به هر طرف نگاه کنند، نیروی دریایی سپاه را می‌بینند. وی با اشاره به اینکه ناوهای آمریکایی بسیار حرف‌ گوش‌کن‌تر شده‌اند افزود:ترامپ در روزهای نخست ریاست‌جمهوری‌اش به دلیل عدم توجیه بودن حرف‌هایی می‌زد، ولی نیروهای نظامی آمریکا، رییس جمهورشان را توجیه کردند تا چگونه صحبت کند.

صبح امروز با ورود رئیس جمهور به سبزوار، سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی آغاز شد. رییس‌جمهور در بدو ورود به سبزوار در فرودگاه این شهر گفت:مصوبات باقی‌مانده از سفر قبل را دنبال می‌کنیم.

پس از آن روحانی در جمع مردم سبزوار با بیان اینکهبرای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم، خاطرنشان کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می‌شود.

در حالی که یک عضوکمیته رفع حصر، رفع حصر زهرا رهنورد را تایید کرده و می‌گوید که «خانم رهنورد می تواند رفت و آمد داشته باشد»، جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی می‌گوید که «از اسماعیل دوستی پیگیر انتشار خبر رفع حصر زهرا رهنورد خواهم شد»

سفارت‌خانه‌های بدون سفیر

کمتر از یک ماه پیش ، دو نماینده مجلس در تذکری به رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه خواستار مشخص شدن وضعیت سفارتخانه ایران در بلغارستان و تسریع در معرفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیا شدند، این تذکر نمایندگان مجلس در حالی از تریبون مجلس قرائت شد که در کنار بلغارستان چندین سفارتخانه مهم دیگر ایران در خارج از کشور همچنان بی ‌سفیر هستند که البته این سفارتخانه‌ها مستثنی از نمایندگی‌هایی هستند که در اثر تحولات دوجانبه سفرای آنها به تهران بازگشته و یا اینکه سطح روابط دیپلماتیک دو کشور از سطح سفیر به کاردار و یا سرپرست تقلیل پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران را به شدت محکوم کرد. بهرام قاسمی این اقدام را در شرایطی که هیچ گونه شواهد و قرائنی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه ۱۱ سپتامبر وجود نداشته را به شدت محکوم و اعتراض شدید کشورمان را نسبت به صدور این گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس که در گذشته نیز تکرار شده است، اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس درباره مسائل مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرد. طبق گزارش‌ها همچنین،‌ مشاوران و دستیاران رئیس‌جمهوری آمریکا یک شرکت اطلاعاتی خصوصی اسرائیلی را استخدام کرده بود تا به اطلاعات محرمانه‌ای از دو تن از مقام‌های سیاست خارجی باراک اوباما دست یابند و هدف آنها بی‌اعتبار کردن توافق هسته‌ای ایران بوده است.

این در حالی است که در ادامه تلاش‌های رهبران اروپایی برای حفظ برجام وزیر امور خارجه انگلیس به واشنگتن سفر می‌کند تا بتواند مانع از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای شود.

سفارت ایران در بغداد با اعلام  اینکه  ایرانی‌ها ۲۲ اردیبهشت به عراق سفر نکنند گفت: کلیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی مرزهای عراق با ایران از ساعت ۲۴ روز ۲۱ اردیبهشت تا ساعت۲۴ ،۲۲ اردیبهشت تعطیل است .

بابک بابازاده از ارسال پرونده «پزشک تبریزی» به دیوان عالی کشور خبر داد وگفت: پرونده موکلم در دیوان عالی کشور ثبت شد و در مرحله رسیدگی است.

امروز  همچنین پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

معاون دادستان مشهد نیز از دستگیری فردی مرتبط با جریان نفاق در مشهد  خبر داد و گفت: باید توجه داشت جریان بهاییت همیشه ادعا دارد یک تشکیلات سیاسی و عقیدتی است و فعالیت های نظامی ندارد اما این فرد دستگیر شده که بهایی است، با سازمان گروهک تروریستی منافقین مرتبط بود و در راستای اقدامات تروریستی این جریان فعالیت داشت. البته فعالیت های این گروهک تنها در حوزه نظامی نیست و ایجاد اغتشاش و هجوم های ضدامنیتی نیز از دیگر فعالیت های آن‌هاست.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.