صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / ۶۰ درصد گردشگران خارجی آذربایجان شرقی اتباع ترکیه و آذربایجان هستند
۶۰ درصد گردشگران خارجی آذربایجان شرقی اتباع ترکیه و آذربایجان هستند

۶۰ درصد گردشگران خارجی آذربایجان شرقی اتباع ترکیه و آذربایجان هستند

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: 60 درصد گردشگران خارجی ورودی به این استان را اتباع کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان تشکیل می دهند.

فرشاد رستمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۶ را چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵۳۰ هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل می داد.
رستمی ادامه داد: آمار مربوط به فراوانی نفر- اقامت این تعداد گردشگر ورودی به استان یک میلیون و ۸۳۰ نفر اقامت بود که از این رقم ۲۴۳ هزار نفر-اقامت مربوط به گردشگران خارجی می باشد.
وی گفت: در نوروز امسال مجموع نفر-اقامت حوزه گردشگری آذربایجان شرقی ۴۶۰ هزار و ۴۴۰ نفر اقامت بود که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد.
رستمی مجموع تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان طی تعطیلات نوروزی را دو هزار و ۱۶۵ نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد از ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۶ تا ۱۳ فروردین سالجاری وارد آذربایجان شرقی شده و با اقامت در این استان از آثار و ابنیه های تاریخی دیدن کرده اند.
وی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی داشته است، افزود: در همین مدت در سال گذشته تعداد یکهزار و ۸۵۰ نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان شده بود.
رستمی، علاوه بر کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، گردشگران کشور عراق و برخی از کشورهای اروپایی را جزو بیشترین فراوانی ورودی گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی بیان کرد.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران داخلی و خارجی به استان بیان کرد و افزود: تبلیغات رسانه ای در این زمینه مثبت بوده و امیدواریم همین روند در ادامه سال تداوم داشته باشد.
رستمی، ۶ ماهه نخست سال را فصل مهم و اصلی گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز توصیف کرد و گفت: با اجرای برنامه های مختلف و متنوع طی سال جاری قصد داریم روند افزایشی ورودی گردشگر به استان و تبریز را در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ ادامه و تقویت کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، آذربایجان شرقی با یکهزار و ۸۳۰ اثر ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان برتر حوزه گردشگری ایران به شمار می رود.
۳۰۳۸/۶۱۸۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.