صفحه اصلی / استان ها / همدان / مقابله با شوره سر به کمک طب‌سنتی

مقابله با شوره سر به کمک طب‌سنتی

یک متخصص طب‌سنتی در همدان گفت: شوره سر نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می‌شود.

شوره سر

جواد رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شوره سر به شکل پوسته‌های نازک، ظریف و به مقدار اندک و یا به شکل پوسته‌های ضخیم و به مقدار زیاد در سطح سر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شوره سر از دیدگاه طب‌سنتی ایران به دو علت ایجاد می‌شود، ادامه داد: شوره سر نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای پوسته‌های خفیف و نازک درمان‌های ساده‌ای وجود دارد، گفت: دو ساعت قبل از حمام می‌توانید روغن‌هایی مانند روغن گل‌سرخ، روغن گل‌بنفشه، لعاب گل‌ختمی، لعاب اسفرزه و آب چغندر پخته را بر روی سر مالیده و در صورتی‌که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید.

این متخصص طب‌سنتی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که آب گرم بر روی گل‌ختمی و دانه اسفرزه بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می‌شود، سپس با پارچه‌ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کرده و لعاب آن را بر سرتان بمالید.

رمضانی یادآور شد: در صورتی‌که با چند بار استفاده از مواد به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالا بدن دچار نوعی از سوءمزاج است و به پاکسازی نیاز دارد که در این شرایط باید به پزشک متخصص طب‌سنتی مراجعه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.