صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / فعال نشر آلمانی: فروش و مطالعه سنتی کتاب همچنان حرف نخست را می زند
فعال نشر آلمانی: فروش و مطالعه سنتی کتاب همچنان حرف نخست را می زند

فعال نشر آلمانی: فروش و مطالعه سنتی کتاب همچنان حرف نخست را می زند

مدیر سابق اتحادیه توزیع کتاب در آلمان،گفت: با وجود تغییرات ایجاد شده در چاپ ،تولید و توزیع کتاب در جهان، همچنان روش سنتی فروش و مطالعه کتاب نزد مردم همچنان حرف نخست را می زند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «مارکوس فلس» مدیر سابق موسسه KAV یکی از دو مرکز بزرگ توزیع کتاب در کشور آلمان روز شنبه در نشستی که با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه در سرای اهل قلم، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و با موضوع «صنعت کاغذ و کتاب الکترونیک»، برگزار شد،افزود : امروز آن کتابفروشی موفق خواهد بود که زمینه حضور مشتری در کنار کتاب را فراهم کند.
این فعال نشر آلمانی گفت: در زمانی که بازار نشر، تولید و فروش کتاب از فضای مجازی در امان نبوده و تغییرات گسترده ای در بازار بوجود آمده، نیاز است تا دست اندرکاران با نگرش همه جانبه برای جلب مشتری و همچنین زمینه های علاقه مندی آنان گام های اساسی بردارند تا میزان فروش و مطالعه کاهش پیدا نکند.
فلس با بیان اینکه ۲۰ سال سابقه حضور در امر چاپ و توزیع کتاب در آلمان را دارد، افزود: روزانه ۶۰۰ هزار جلد کتاب با ۳۰ هزار عنوان در این موسسه توزیع می شود و ۴ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه در ۳۰ سال قبل توزیع کتاب به کتاب فروشی ها به روش سنتی انجام می شود ولی امروز با دستیابی به فنآوری های نوین، کار توزیع به نحو مطلوبی در کشور آلمان تغییر کرده است ، اظهار کرد: وسعت کتاب فروشی که در گذشته ۲۰۰ متر بود امروز به سه هزار متر مربع افزایش یافته و مشتری در بدو ورود با توجه به راهنمایی های صورت گرفته از طریق اینترنت به هر کتاب با هر عنوانی که نیاز داشته باشد در این فروشگاه ها دست خواهد یافت و در محلی آرام ضمن مطالعه کتاب می تواند هرگونه سوالی داشته باشد با متصدی فروش درمیان گذارد.
فلس گفت: دیدار رو در رو با کتاب و لمس آن تفاوت میان چاپ الکترونیک با روش سنتی است، امروزه کتاب فروشان باید یک ارتباط صمیمی بین مشتری و کتاب بوجود آورند تا این صنعت دچار خلل نشود و فروش و مطالعه کتاب در بین مردم بخصوص جوانان که تمایل به استفاده از اینترنت دارند بیشتر شود.
این فعال نشر آلمانی با بیان اینکه امروزه رساندن کتاب در سریع ترین زمان ممکن به دست کتابفروشان و به دنبال آن به خریداران حرف نخست را می زند، افزود: برای این امر امروز در آلمان یک مرکز پشتیبانی بسیار تخصصی با فضایی بسیار زیبا نسبت به سالیان گذشته راه اندازی شده و موفق شده ایم با توجه به بحران های مالی که در کشور ما و دنیا وجود داشت ( ۹ میلیارد یورو در حوزه کتاب) این مرکز را در سطح خوبی حفظ کنیم.
فلس با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در تهران اظهار کرد: برای اینکه مردم با نمایشگاه ها و عنوان کتاب های ارایه شده بیشتر آشنا شوند لازم است که از مطبوعات و رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم و دعوت جامعه برای حضور بیشتر در این مکانها بهره برداری شود و باید بدانیم که تاکنون دسترسی به کتاب الکترونیک تنها ۲۰ درصد بازار کتاب را به خود اختصاص داده است و در این راستا در آلمان تنها ۳/۵ میلیون نفر به کتاب الکترونیکی دسترسی داشته و بهره می برند.
وی با بیان اینکه در آلمان تاکنون برای چاپ الکترونیک کتاب ۲۸ میلیون یورو هزینه شده است، افزود: در آمریکا برای این منظور ۲۰۰میلیون دلار هزینه شده است و با کشور آلمان قابل قیاس نیست ولی به هر صورت مشتری برای کتاب به روش سنتی همچنان بالا است و بنگاه های مربوط به کتاب با نظر و خواست مشتری به دنبال فروش خود هستند و چاپ الکترونیک نمی تواند به عنوان درصد بالای مطالعه قرار گیرد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار نه به کتاب نخواندن از ۱۲ اردیبهشت در مصلی امام خمینی شروع بکار کرده و تا ۲۲ ماه جاری ادامه خواهد داشت.
در این راستا ناشران آموزشی با ۱۵ هزار و ۶۳۳ عنوان کتاب و ناشران دانشگاهی با ۶۴ هزار و ۴۴۴ عنوان کتاب شرکت کرده اند و همچنین ناشرانی از کشورهای تونس ، صربستان ، چین ، ایتالیا ، عمان ، مجارستان ، اتریش ، روسیه ، آلمان ، عراق در این نمایشگاه حضور دارند.
فراهنگ ۱۴۱۷** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.