صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سرنخ‌هایی از سلامت بدن در دست‌های شما!
سرنخ‌هایی از سلامت بدن در دست‌های شما!

سرنخ‌هایی از سلامت بدن در دست‌های شما!

در برخی مواقع با بررسی دقیق دست‌ها می‌توان به سرنخ‌هایی در مورد وضعیت سلامت بدن دست پیدا کرد.

دست

به گزارش کسب و کار نیوز، کف دست‌ها، بافت پوست، ناخن‌ها، غدد تعریق و رنگدانه‌ها می‌توانند به پیش‌بینی بیماری‌ها و کمبودهای مواد معدنی کمک کنند.

سایت تخصصی “مدیکال دیلی” در مطلبی تازه آورده است از جمله مشکلات جسمی که می‌توان با بررسی و معاینه ظاهری دست‌ها به آنها پی برد شامل موارد زیر است:

عملکرد غده تیروئید: ورم کردن انگشت‌ها و سرد بودن دست‌ها می‌تواند نشانه کم کاری غده تیروئید باشد. پرکاری تیروئید هم می‌تواند با علائمی از قبیل قرمزی یا خشک شدن پوست دست‌ها ظاهر شود.

کمبود ریزمغذی‌ها: شکنندگی و سستیِ ناخن‌های دست می‌تواند نشان دهنده کمبود روی، ویتامین A ، ویتامین C یا بیوتین باشد. همچنین کمبود کلسیم هم موجب سست شدن ناخن‌ها می‌شود.

تعریق بیش از حد: کف دست‌ها هنگام ورزش کردن یا مضطرب بودن دچار تعریق می‌شوند اما بیش فعالی غده‌های تعریق نیز می‌تواند یکی از علائم تعریق بیش از حد باشد. این مشکل اغلب زمینه ژنتیکی دارد،‌ در دوران کودکی یا جوانی شروع شده و فرد در شب دچار آن نمی‌شود.

وضعیت سلامت قلبی: قدرت دست‌ها می‌تواند نشان دهد سلامت قلب چگونه است و حتی می‌توان با کمک آن خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را اندازه‌گیری کرد. مطالعات نشان می‌دهد قدرت دست‌ها روش خوبی برای ارزیابی سن زیستی است و ضعیف‌تر بودن قدرت ماهیچه‌ای، شرایط فرد را برای جان سالم به در بردن از یک مشکل مزمن پزشکی سخت‌تر می‌سازد.

علائم پارکینسون: لرزش دست‌ها در زمانی که حرکتی ندارند می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری پارکینسون باشد. این تکان خوردن دست‌ها با لرزش‌های معمولی که افراد هنگام استرس و مصرف کافئین تجربه می‌کند متفاوت است.

سطح اکسیژن: کم‌خونی شرایطی است که به کاهش سطح گلبول‌های قرمز خون منجر می‌شود. رنگ پریدگی دست‌ها و ناخن‌ها هم نشانه کم‌خونی است.

اگزما: در صورتیکه فرد به رغم استفاده از مرطوب کننده‌ها از خشکی پوست رنج می‌برد به بیماری پوستی اگزما مبتلاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.