صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / رییس نمایشگاه کتاب:گردش مالی کنسرت پاپ بیش از کتاب است
رییس نمایشگاه کتاب:گردش مالی کنسرت پاپ بیش از کتاب است

چند خبر از نمایشگاه؛

رییس نمایشگاه کتاب:گردش مالی کنسرت پاپ بیش از کتاب است

رئیس سی‌ و‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با انتقاد از گردش مالی کتاب در ایران، گفت: متاسفانه گردش مالی یک کنسرت پاپ بیش از کتاب است و اگر بخواهیم میزان گردش مالی کتاب را بر تعداد افرادی که در این حوزه کار می‌کنند تقسیم کنیم، رقم ناچیزی ‌به دست می‌آید.
.

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن جوادی در دیدار با احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در روز اول خود نسبت به سال پیش حدود ۴۰ درصد افزایش بازدید کننده داشته است،گفت: روز گذشته هیات بازدید کننده از کشور چین ،از جمعیت حاضر در نمایشگاه حیرت زده شدند.
جوادی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انسجام فرهنگی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: استان ‌‌های مختلف در این نمایشگاه برنامه ‌‌های فرهنگی گوناگونی ترتیب داده‌اند و همین سبب انسجام فرهنگی می‌شود.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،ادامه داد: امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده در حالی که در تمام ۴۰ سال گذشته، آمار چاپ کتاب یک میلیون و ۳۰۰ هزار عنوان بوده و این نشانه‌ خوبی است، ناگفته نماند که کتاب‌خوانی در کشور با مشکل مواجه است و برای آن باید فکری اساسی کرد.
جوادی تاکید کرد: ما مشکلاتی در بازار بین‌ المللی کتاب داریم که باید سعی کنیم ورود بیشتری به آن داشته باشیم.

** کتاب‌خوانی برای کودکان کار در نمایشگاه کتاب تهران
عضو هیات مدیره‌ انجمن حمایت از توسعه‌ فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی و مسئول کتابخانه‌‌های غرب کشور درباره‌ فعالیت‌های این انجمن در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مراسم کتاب ‌خوانی برای کودکان کار افغان در غرفه‌ی مروجان کتابخوانی نمایشگاه برگزار می شود.
«فرح حق‌نژاد» اهم برنامه‌های موسسه‌ حامی را ساخت و تجهیز کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار و مرزی کشور عنوان کرد و گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ایلام و به طور کلی همه مناطق حاشیه‌ای که در زمینه‌ برخورداری از امکانات فرهنگی همچون کتاب، وضعیت مطلوبی ندارند، جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند.
این فعال عرصه‌ی فرهنگ ادامه داد: معتقدیم تمام کودکان جهان، شایسته‌ برخورداری از بهترین امکانات فرهنگی و آموزشی هستند و به همین خاطر، بیشتر مناطقی را مد نظر قرار داده‌ایم که امکانات کافی ندارند و آنطور که باید دیده نمی‌شوند.
حق نژاد با اشاره به تجهیز ۵۰ کتابخانه با همت موسسه‌ حامی تصریح کرد: در طول سال‌ها فعالیت، چهار کتابخانه ساختیم و ۲۰ کتابخانه‌ مدرسه را تجهیز کردیم. منبع فعالیت‌های ما نیز کمک‌های مردمی و خیرین است.
وی افزود: طرح کوله‌های کتاب برای روستاهای کوچکی که امکان تجهیز کتابخانه ندارند، تدارک دیده شد و طی آن برای ۹ روستا ۱۰ کوله ارسال کرده ایم که هر کوله ۱۰۰ تا ۱۱۰ عنوان کتاب را شامل می‌شود.

** مرادی کرمانی: دانشگاه نویسنده نمی‌سازد
هوشنگ مرادی کرمانی روز شنبه با حضور در فرهنگ سرای کتاب بخش‌هایی از کتاب «نخل» را برای علاقه‌مندان به ادبیات روخوانی کرد.
این نویسنده نامدار کشورمان در حاشیه برنامه کتاب‌خوانی خود در فرهنگ سرای کتاب، اظهار داشت: هیچ دانشگاهی نمی‌تواند تخیل و چگونه دیدن را بیاموزد.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه‌های کتاب‌خوانی توسط هنرمندان و نویسندگان و مکان ارتباط دو سویه مخاطبین و نویسندگان افزود: به اندازه کافی از سیاست حرف زده‌ایم و این اتفاق خوبی است که با نام کار فرهنگی تنها از ادبیات و فرهنگ صحبت می‌کنیم.
نویسنده کتاب‌های مربای شیرین و قصه‌های مجید در ادامه این نشست متفاوت دیدن و تخیل بالا و استعداد را اصلی‌ترین فاکتورها برای نویسنده شدن دانست و تاکید کرد: اعتقادی به برگزاری کلاس نداشته‌ام و هیچ وقت خود را در انتقال تجربه‌ها و دانسته‌ها موفق نمی‌دانم .
مرادی کرمانی افزود: نمی‌شود به کسی چگونه دیدن را آموخت. تجربه ثابت کرده که بیش از ۹۰ درصد نویسندگان مطرح دنیا تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک در حوزه داستان‌نویسی و ادبیات نداشته‌اند.
کارولین کراسکری مترجم کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی نیز در بخشی از این برنامه بخش‌هایی از ترجمه کتاب « نخل» را به زبان انگلیسی روخوانی کرد.
کتاب «نخل» بعد از «خمره»، «مربای شیرین» و «شما که غریبه نیستید» چهارمین اثر از هوشنگ مرادی کرمانی است که توسط کراسکری مترجم آمریکایی به جامعه انگلیسی زبان معرفی شده است.
«قصه‌های مجید» نیز توسط این مترجم پرکار در دست ترجمه است و بناست تا سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شود.

**مشاوره حقوقی رایگان با حضور قضات عالی‌رتبه در نمایشگاه کتاب
غرفه معاونت فرهنگی قوه قضائیه در نمایشگاه کتاب تهران که در بخش سازمان و نهادها مستقر است هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور دونفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضایی به تمام بازدیدکنندگان و مراجعان مشاوره رایگان داده و به سوالات حقوقی مراجعان پاسخ می دهد.

**کتابخوانی زوج هنرمند در نمایشگاه کتاب تهران
فرهنگسرای کتاب یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه و در پنجمین روز از نمایشگاه کتاب تهران از ساعت ۱۶- ۱۷ میزبان زوج هنرمند سینمای ایران، اصغر همت و افسراسدی است.
در کنار کتاب‌خوانی هنرمندان، کارگاه«زندگی، آموختنی است» پیرامون مسائلی درباره ارتقا سطح دانش در زمینه معضلات جوانان و چگونگی تربیت فرزندان با سخنرانی فرحناز علیزاده از ساعت ۱۲-۱۰ در فرهنگسرای کتاب تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.