صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در آموزش و پیشگیری حوزه بهداشت و درمان موثر است
برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در آموزش و پیشگیری حوزه بهداشت و درمان موثر است

وزیر بهداشت در افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ:

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در آموزش و پیشگیری حوزه بهداشت و درمان موثر است

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با تاکید بر اهمیت تلفیق حوزه سلامت با هنر گفت: تنها راه انتقال مفاهیم در حوزه سلامت تلفیق آن با هنر است.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه از نمایشگاه آثار هنری و دیگر بخش‌های نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در پردیس تئاتر تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص این جشنواره گفت: همین که بیش از ۵۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره سیمرغ ارسال شده و داوری شده است نشان از تاثیرگذاری این جشنواره در میان دانشگاهیان دارد و این جشنواره در رشد و شکوفایی استعداد جوانان بسیار موثر است و از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت تلفیق هنر و سلامت بیان داشت: تنها راه انتقال مفاهیم در حوزه سلامت تلفیق آن با هنر است و باید بدانیم که گفتن، نوشتن و موعظه بی‌تاثیر است و باید با زبان هنر این مفاهیم را منتقل کرد. اگر این جشنواره‌های فرهنگی بیشتر شود و به صورت گسترده‌تر برگزار شود در آموزش و پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان بسیار موثر هستند.

وزیر  بهداشت در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره گفت: آثار بسیار خوبی در این جشنواره حضور دارند و اهمیت این آثار این است که توسط جامعه دانشگاهی تولید شده‌اند و به نظرم این جشنواره بسیار نویدبخش است و هنرمندان مطرح و حرفه‌ای از همین جشنواره‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه احساس شما وقتی کاریکاتور خود را در میان آثار جشنواره مشاهده کردید، چه بود؟ گفت: پیام این کاریکاتور این است با استفاده از دانش و مهارت پزشکی به جنگ اهریمن رفته‌ام، البته بهتر است بگویم من به نمایندگی از مردم و جامعه پزشکی و توانمندی‌هایی که در کشف بیماری‌ها داریم به جنگ اهریمن بیماری رفته‌ایم، انتظار این بود که کاریکاتور جدی نباشد اما این کاریکاتور جدی بود.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.