صفحه اصلی / استان ها / همدان / باران ۳ خانه روستایی همدان را خراب کرد
باران ۳ خانه روستایی همدان را خراب کرد

باران ۳ خانه روستایی همدان را خراب کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان از تخریب 3 مسکن روستایی در روستای گل‌کهریز همدان خبر داد و گفت: برخی منازل نیز در این روستا دچار خسارت جزئی شدند.

تخریب خانه روستایی

علیمردان طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: شامگاه پنج‌شنبه در پی بارش باران، آب وارد برخی منازل در روستای گل‌کهریز شد و در پی آن ۳ منزل به طور کلی تخریب و انباری و اصطبل برخی منازل نیز دچار آسیب شد.

وی تصریح کرد: در پی این بارش‌ها همچنین شماری از احشام در روستای گل‌کهریز دچار آسیب شده و تلف شدند اما فوت انسان در پی تخریب منازل نداشته‌ایم.

طالبی از آبگرفتگی معابر در برخی نقاط شهرستان فامنین در روز گذشته خبر داد و یادآور شد: تیم‌های امدادی به سرعت وارد کار شده و عملیات پاکسازی معابر را انجام دادند.

وی درباره تخریب مساکن مهر امام‌گل نیز گفت: مسکن مهر امام‌گل دچار آسیب نشده بلکه بخشی از محوطه‌سازی این منطقه در پی باران آسیب دیده بود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون برآورد قطعی از میزان خسارت‌های ناشی از بارش باران در استان انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در طول دو روز گذشته علاوه بر وقوع سیلاب در شهرستان فامنین بخشی از باغات شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و ملایر نیز دچار تگرگ‌زدگی شدند.

طالبی یادآور شد: مدیریت بحران دستگاه ستادی در این حوزه محسوب می‌شود و رسالت سیاست‌گذاری برای انجام اقدامات مختلف توسط دستگاه‌های مختلف را دارد که این سیاست‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی، مانوری و اجرایی ارائه می‌شود.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان نیز از تخریب سه خانه روستایی در پی بارش‌های اخیر در همدان خبر داد و گفت: سه خانه روستایی که دچار آبگرفتگی شده بودند، به علت سستی مصالح ساختمانی تخریب شدند.

حمید عرفی‌یگانه اظهار کرد: شب جمعه بر اثر بارش باران و نزولات آسمانی در روستای گل‌کهریز آبگرفتگی به وجود آمد که تیم سیلاب جمعیت هلال احمر استان با اعزام ۱۴ نفر از نجاتگران زبده و سه دستگاه خودروی کمک‌دار و دو دستگاه وانت و دو دستگاه موتور لجن‌کش به محل وقوع حادثه، توانستند به روستائیان گرفتار در حادثه امدادرسانی کنند.

وی افزود: پس از اطلاع‌رسانی از وقوع حادثه با هماهنگی مرکز کنترل عملیات امدادگران به محل حادثه فراخوانده شدند که در این عملیات ۵ منزل مسکونی از آب و لجن تخلیه و اثاثیه منزل تحویل ساکنان آن شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به تخریب سه خانه روستایی خاطرنشان کرد: به علت سستی مصالح ساختمانی منازل، بر اثر نم و رطوبت سه خانه در این حادثه تخریب شد.

*** عکس تزئینی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.