صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تنوع غذایی لازمه جذب گردشگر است
تنوع غذایی لازمه جذب گردشگر است

استاندار زنجان:

تنوع غذایی لازمه جذب گردشگر است

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: یکی از فاکتورهای مهم در جذب گردشگر به واسطه برگزاری جشنواره‌های غذایی، تنوع در غذاهاست.

جشنواره غذای ایرانی در غنا

به گزارش کسب و کار نیوز، اسدالله درویش‌امیری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در محل نمایشگاه‌های دائمی کاسپین زنجان برگزار شد، با بیان این‌که یکی از فاکتورهای مهم در جذب گردشگر به واسطه برگزاری جشنواره‌های غذایی، داشتن تنوع در غذاهاست، افزود: این تنوع غذایی است که باعث جذب مخاطبان (گردشگران) با ذائقه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه ایرانی اسلامی جزو کشورهایی است که از تنوع غذایی بالایی برخوردار بوده و همین مسئله می‌تواند فرصت و زمینه مناسبی برای جذب گردشگر باشد، ادامه داد: آنچه که برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو یادآور می‌شود، سنت کهن ایرانیان است که با برگزاری آن، خانواده‌ها و اقوام مختلف ایرانی گرد هم آمده و همین امر فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی فراهم می‌کند.

این مسئول با یادآوری این‌که برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر احیای سنت‌های دیرین، جذب گردشگر را که مهم‌ترین هدف آن به‌شمار می‌رود، به دنبال خواهد داشت و معتقدیم زنجان به واسطه میزبانی این رویداد که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، باید از این فرصت به خوبی استفاده کند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به این امر داریم که غذای ایرانی، شناسنامه هر ایرانی بوده و باید به این مهم در جشنواره مذکور بها داده شود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به این‌که مهم‌ترین پیام جشنوراه بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در زنجان، پیوند ملت‌ها با عرضه غذاهای طبیعی است، اظهار کرد: بی‌شک با عرضه غذاهای طبیعی در جشنواره‌های این چنینی، علاوه بر پیوند ملت‌ها شاهد تبادل فرهنگ‌ها نیز خواهیم بود، به همین خاطر معتقدیم اگر میراث‌فرهنگی نبود، بسیاری از سنت‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شد.

درویش‌امیری با تاکید بر این‌که آشپزی را باید یک هنر تلقی کرد و به همین خاطر ایرانیان هنرمندان واقعی در این عرصه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به سبک زندگی انسان در جامعه امروزی، لزوم ترویج غذاهای سنتی بیش از پیش احساس می‌شود و نباید اجازه دهیم با ورود غذاهای جدید به سفره‌های‌مان، گذشته و سنت‌های غذایی خود را فراموش کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.