صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / تلاشها برای حفظ برجام/رایزنی های ایران در مورد مسائل یمن/نکاتی درمورد فیلتر تلگرام و…
تلاشها برای حفظ برجام/رایزنی های ایران در مورد مسائل یمن/نکاتی درمورد فیلتر تلگرام و…

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳و۱۴ اردیبهشت بخوانید؛

تلاشها برای حفظ برجام/رایزنی های ایران در مورد مسائل یمن/نکاتی درمورد فیلتر تلگرام و…

تلاشها برای حفظ برجام، پاسخ سید احمد خمینی به انتقادات در خصوص مراسم نیمه شعبان در حسینیه جماران، رایزنی نمایندگان چهار کشور اروپایی و ایران در مورد مسائل یمن در ایتالیا، گزینه های متعدد ایران برای پاسخ به خروج آمریکا از برجام،‌ توضیحات خرم‌آبادی درباره فیلترینگ تلگرام و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه ، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

14.2

به گزارش کسب و کار نیوز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب با تاکید بر اینکه حفظ کتاب‌های گمراه‌کننده، حرام است، تصریح کرد: من مشوق کتابخوانی هستم اما کتبی که افکار جوانان را منحرف کند قابل تجویز نیست و کتاب گمراه‌کننده مثل غذای مسموم جوانان را نابود می‌کند.

سید احمد خمینی به انتقادات در خصوص مراسم نیمه شعبان در حسینیه جماران پاسخ داد. وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:دیروز به لطف خدا در حسینیه جماران رسماً عمامه گذاشتم. به لطف فضای مجازی که باعث شده خبرها از هر سوی برود و همگان از پیدا و پنهان هم دیگر مطلع باشیم، محبت دوستان آشنا و نا آشنا شامل حالم شد و بزرگواری شان، جان و روحم را صفا داد.خواستم در درجه اول از همه محبت‌ها و الطاف دوستان، صمیمانه تشکر کنم و برای یکایک ایشان آرزوی بهروزی و سلامت داشته باشم.

جابری انصاری با هلگا اشمید و نمایندگان ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص بحران یمن گفتگو کردند. دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور بحران های منطقه ای که در حال دیدار از ایتالیا است عصر امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷ در رم با هلگا اشمید معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارتخانه‌های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار و در خصوص بحران یمن گفتگو و رایزنی کرد. در این گفتگوها، در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن به ویژه وخامت وضعیت انسانی در این کشور، و گام‌های اولیه اعتمادساز برای حل بحران یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

تلاشها برای حفظ برجام

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی، از رییس‌جمهور آمریکا خواست که از برجام خارج نشود.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه شرکای واشنگتن تلاش می کنند برجام را اصلاح کنند تاکید کرد که شرکای واشنگتن در حال همکاری با کاخ سفید برای بهبود توافق هسته ای ایران هستند.

سخنگوی دولت انگلیس نیز تاکید کرد که این کشور از توان و نفوذ خود برای حفظ برجام استفاده خواهد کرد.

در همین ارتباط یک قانونگذار نزدیک به ترامپ با بیان اینکه فکر می کنم ترامپ در برجام بماند می گوید که احتمالا در هفته ی آینده ترامپ از برجام بیرون نخواهد آمد.

***

رویترز از گزینه های متعدد ایران برای پاسخ به خروج آمریکا از برجام گزارش داد و با تاکید بر اینکه ایران می تواند در صورت خروج واشنگتن از برجام منافع آمریکا را در منطقه تهدید کند، نوشت:خطر برای نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه افزایش می یابد و همچنین ممکن است ایران از ان پی تی خارج شود.

توضیحات خرم‌آبادی درباره فیلترینگ تلگرام

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی  کانال شخصیش در سروش مطلبی را در خصوص میزان موفقیت فیلتر تلگرام در روسیه به رشته تحریر در آورده است.

در همین رابطه نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای از نمایندگان خواستار دعوت از رئیس‌جمهور برای توضیح درباره فیلترینگ تلگرام شد.

همچنین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در مطلبی با عنوان «ملاحظاتی در مورد فیلترینگ بدون لحاظ ابعاد اجتماعی» در کانال تلگرامی خود، با اشاره فیلتر شدن تلگرام در پی صدور دستور قضائی  نوشت: فیلترینگ به تنهایی منجر به حذف تلگرام، رشد پیام‌رسان‌های داخلی یا صیانت از داده‌های بزرگ ملی نمی شود. وی افزود: موفقیت فیلترینگ قطعی و دائمی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.