چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / تجربه برجام نشان داد که باید به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کرد
تجربه برجام نشان داد که باید به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کرد

خطیب جمعه اراک:

تجربه برجام نشان داد که باید به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کرد

خطیب جمعه اراک با اشاره به تجربه برجام برای کشور گفت: این تجربه مهم نشان داد که باید به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کرد.

امام جمعه اراک

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با تاکید بر این‌که اقتصاد درون‌زا می‌تواند کشور را به رشد و توسعه پایدار برساند افزود: اگر آمریکا از این پیمان که در سطح بین المللی منعقد شده خارج شود، چهره سیاه و غیر قابل اعتماد این کشور و بی‌تعهدی او نسبت به تعهداتش به جهانیان اثبات می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که آمریکا با اقدامات زورگویانه خود نمی‌تواند برجام را زیرپا بگذارد گفت: این پیمان در سطح بین الملل منعقد شده و دنیا در جریان روند شکل گیری آن و تعهداتی که در قالب این پیمان شکل گرفته قرار دارد.

دری نجف آبادی با بیان این‌که در زمان پیگیری موضوع برجام بر این مهم که نباید تمام برنامه‌های کشور را به این موضوع خلاصه کرد، تاکید کردیم، افزود: خوداتکایی و تقویت سرمایه‌های داخلی کشور نکته بسیار مهمی است که برنامه‌ریزان، مسئولان و مردم باید به آن توجه کنند.

وی با بیان این‌که آمریکا هیچ اقدامی در زمینه اجرای تعهداتش در قبال برجام انجام نداده است، به سیاست‌های آمریکا در خصوص قدس اشاره کرد و افزود: قدس قبله نخست مسلمانان محسوب می‌شود، بر این اساس اقدام علیه این سرزمین مقدس اقدام علیه اسلام است و به همین دلیل مسلمانان از چنین اقداماتی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات کارگران اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای صنعتی از مواردی است که پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود که کارگران نیز سعه صدر داشته و برای ادامه فعالیت این واحدها تلاش کنند .

وی به سالروز میلاد امام زمان(عج) نیز اشاره و اظهار کرد: ویژگی‌های جامعه امام زمانی صالح بودن و انتظار و آماده بودن برای یاری حجت خداست.

دری نجف آبادی با تاکید بر این‌که ترویج و رشد معنویت و عفاف در جامعه ضروری است، گفت: غفلت از این مهم جامعه را به نابودی می‌کشاند .

وی هم‌چنین با اشاره به شهادت آیت الله مطهری و هفته معلم اظهار کرد: وظیفه معلمان در تربیت نسل آینده بسیار خطیر است.

دری نجف آبادی بر لزوم توجه به این مسئولیت حساس گفت: فرصت تربیت یک نسل پرسشگر و خلاق در اختیار معلمان قرار دارد و آنان باید یک نسل پویا و اثرگذار را برای آینده کشور تربیت کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر این‌که تربیت نادرست بر آینده یک فرد و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند تاثیر منفی خواهد گذاشت اظهار کرد: توجه به پرورش اخلاقی دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها یک ضرورت است، پرهیز از بی‌اخلاقی و رفتارهای هنجارشکنانه در این نهادهای مهم آموزشی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.