صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تب ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی در کشور بالاست
تب ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی در کشور بالاست

مقدسی:

تب ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی در کشور بالاست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تب ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی در تمامی استان‌های کشور بالاست.

سید مهدی مقدسی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمهدی مقدسی در جلسه بررسی مشکلات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر اراک، با اشاره به وجود ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و ۷ هفته منطقه آزاد در کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ تقسیم کاری صورت گرفت و پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی در اراک به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد و پس از انجام مکاتبات لازم مقدمات اجرایی آن فراهم شد. 

وی عنوان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور نظیر استان‌های مرزی تقاضای بسیاری به لحاظ ویژگی‌ها و مزایای استقرار منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد و فضای رقابتی سختی را ایجاد کرده است. 

مقدسی گفت: مولفه‌های زیست محیطی استقرار این منطقه ویژه اقتصادی از طریق پیگیری با معاون اول رئیس جمهور و نیز رئیس سازمان محیط زیست کشور مورد بررسی و موافقت لازم صورت گرفت. 

وی با اشاره به استقرار سه منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی که مزایای آن برای مرکز استان اثر بخش نبوده است، گفت: در مجلس شورای اسلامی دو دیدگاه در خصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و آزاد مطرح است که برخی از نمایندگان به ناکارآمدی این مناطق و برخی دیگر به اثرگذاری آن معتقد هستند اما در استان مرکزی به لحاظ صنعتی بودن قطعا احداث منطقه ویژه اقتصادی اثرگذار خواهد بود. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد استقرار منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار هکتار در منطقه امیر کبیر اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری لازم این پیشنهاد به سرانجام برسد و مرکز استان از این مزیت اقتصادی بهره‌مند شود. 

وی با اشاره به وجود برخی جاذبه‌های اقتصادی و صنعتی در مرکز استان برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: پیگیری استقرار منطقه ویژه اقتصادی در سایر استان های متقاضی کشور نظیر استان اردبیل به صورت جدی صورت می گیرد و در استان مرکزی نیز یک مشارکت بین بخشی برای تحقق این مزیت در استان ضروری است و با توجیه مجموعه کلان کشور بستر ایجاد آن فراهم شود. 

مقدسی در ادامه بر تامین زیرساخت های لازم برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی در منطقه امیر کبیر تاکید کرد و گفت: یکی از کمبودهای زیرساختی در این منطقه منابع آبی است که باید کار مطالعاتی برای تامین آب و سایر خدمات صورت گیرد و تامین آب اصلی ترین اولویت در احداث منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر به شمار می‌رود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.