صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقش موثری در توسعه اراک خواهد داشت
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقش موثری در توسعه اراک خواهد داشت

معاون استاندار مرکزی:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقش موثری در توسعه اراک خواهد داشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی، گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نقش موثری در توسعه اقتصاد اراک خواهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید فرخی در جلسه بررسی مشکلات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر اراک، با اشاره به وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان در مرز بین استان مرکزی و استان تهران و در شهرستان زرندیه مستقر است به لحاظ تعریف کارکردهای مختلف در سطح ملی عملکرد و کارکرد موثری برای آن تعریف شده است و منطقه ویژه اقتصادی ساوه نیز به دلیل استقرار در شهر صنعتی کاوه کارکرد خاص خود را دارد.

وی با اشاره به جانمایی احداث و استقرار منطقه ویژه اقتصادی در شهر امیر کبیر، عنوان کرد: شهر امیرکبیر به دلیل برخورداری از مزیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی متاثر از نزدیکی به مرکز استان و راه‌اندازی شهرک صنعتی با فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی متعدد از ظرفیت بالایی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است که تحقق این مزیت موجب توسعه پایدار این منطقه شده و بستر توسعه زیربنایی اقتصادی مرکز استان را فراهم خواهد کرد.

فرخی قرار گرفتن شهر امیرکبیر را در کریدور مرکز به جنوب کشور از دیگر مزیت‌های استقرار منطقه ویژه اقتصادی در این نقطه از استان مرکزی دانست و گفت: نزدیکی به خط راه آهن و نیز فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی ضرورت بهره‌مندی مرکز استان مرکزی از این مزیت را دوچندان کرده است.

وی متنوع بودن استقرار واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در مرکز استان را عاملی بر ضرورت دوچندان راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این نقطه از کشور برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصت‌های شغلی متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل کارکردهای اقتصادی که این مناطق دارند در استان ایجاد خواهد کرد.

معاون استاندار مرکزی برخورداری از برخی مزایا برای تولیدکنندگان با استقرار منطقه ویژه اقتصادی را موجب تقویت تولید و فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه پایدار اراک فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.