صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / پیام‌رسان های داخلی اعتماد مخاطبان را جلب کنند
پیام‌رسان های داخلی اعتماد مخاطبان را جلب کنند

مدیرکل اطلاع رسانی وزارت ارشاد:

پیام‌رسان های داخلی اعتماد مخاطبان را جلب کنند

مدیرکل اطلاع و تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت‌ها و الزامات یک پیام رسان داخلی، گفت: پیام رسان های داخلی، اعتماد و اطمینان مخاطبان را جلب و حلقه اتصال با آنان را برقرار کنند.

محمد حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در آستانه کوچ از پیام رسان های خارجی به داخلی، افزود:در این برهه از زمان که پیام رسان های خارجی بی نام ونشان و هویت درصدد انحصارطلبی و جذب هرچه بیشتر مخاطبان در اقصی نقاط دنیا هستند، جا دارد پیام رسان های داخلی ما با بروز و ظهور و ارائه خدمات و ظرفیت های لازم، ضمن معرفی و تبیین توانمندی ها و ظرفیت های خود، مخاطب را به عنوان سرمایه های اصلی یک رسانه مد نظر قرار دهند.
وی از تولید محتوای خوب به عنوان یکی دیگر از الزامات پیام رسان های داخلی برشمرد و گفت: در واقع تولید محتوا و مدیریت توزیع آن، نیازمند تامین زیرساخت و امکانات فنی مناسب است.
حیدری، بازگشت و کوچ از سکوی پیام رسان های خارجی به داخلی را ضرورتی انکارناپذیر خواند و تصریح کرد : امروز مصالح کشور و ضرورت ها ایجاب می‌کند تا از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنیم اما اینکه توانایی و میزان پاسخگویی این پیام رسان‌ها در رقابت با دیگر پیام رسانهای خارجی، مقایسه شود جای بحث دیگری دارد از این رو اکنون باید با استفاده از سیستم‌های فناوری، ‌متخصصان و کارآفرینان داخلی در جهت بهینه سازی و بالا بردن ظرفیت های آنها استفاده شود.
مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی با تاکید بر شکسته شدن انحصار پیام رسان خارجی و جلوگیری از برجسته شدن آن اظهارداشت: همگان باید دست در دست هم با وحدت و همدلی برای خروج از این انحصار کمک و تلاش کنیم.
حیدری به برخی چالش ها و آسیب های اجتماعی و هنجارشکنی ها توسط پیام رسان‌های خارجی اشاره کرد و گفت: از آنجا که اینگونه پیام رسان ها در پشت قاب بی هویتی و نام و نشان فعالیت می کنند لذا قابل مدیریت و کنترل نیستند و به دلخواه خود عمل می کنند؛ همچنین ‌الزامات و هنجارهای ارزشی جامعه را در جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده خود زیر پا می گذارند.
وی در ادامه سخنان خود به برخی مزایا و مزیت های پیام رسان های داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته پیام رسان داخلی این است که مصونیت بخشی می‌کند و نقاط ضعف را پوشش می‌دهد، کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران با این همه اقتدار بین المللی و منطقی، باید متکی به خود باشد.
حیدری از اینکه در گذشته وابستگی‌های ما جنبه اقتصادی داشت اما امروز در دنیای جدید وابستگی ارتباطات و فناورانه است، ابراز تاسف کرد و گفت: ما نباید به این مرحله از وابستگی فناورانه برسیم.
وی درخصوص کارکرد اقتصادی و تبلیغاتی پیام رسان ها و گردش مالی تبلیغات کشور در رسانه و فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: پول‌ و سرمایه ها باید در خدمت اقتصاد ملی باشد نه اقتصاد بیگانگانی که هم اکنون در جیب ما و دیگران نفوذ کرده اند.
حیدری بهترین راهکار و رویکرد در شرایط فعلی را وحدت، همراهی و همکاری برای کوچ از سکوهای پیام رسان های خارجی به داخلی دانست و تاکید کرد: این مهم، نیازمند یک عزم واراده ملی از سوی آحاد مردم ایران اسلامی است تا بدون دغدغه و در کوتاه ترین زمان ممکن از این مرحله گذر کنیم.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵** ۱۷۷۶

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.