صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس‌جمهور ایتالیا هفتم مه با رهبران احزاب دیدار می‌کند
رئیس‌جمهور ایتالیا هفتم مه با رهبران احزاب دیدار می‌کند

برای خاتمه دادن به بن‌بست سیاسی؛

رئیس‌جمهور ایتالیا هفتم مه با رهبران احزاب دیدار می‌کند

رئیس‌جمهوری ایتالیا خواستار دور جدید رایزنی‌های در هفتم مه سال جدید میلادی به منظور تشکیل دولت جدید و تلاش برای پایان دادن به ۹ هفته بن بست سیاسی در پی انتخابات نافرجام مارس شده است.

ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا دو دور مذاکرات با رهبران حزبی داشته است که نتوانستند به این بن‌بست سیاسی پایان دهند و این در حالی است که دو اقدام دیگر در میانجی‌گری صورت گرفته توسط روسای پارلمانی ایتالیا نیز به بن‌بست خورده است.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری  ایتالیا که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، آمده است: رئیس‌جمهوری روز دوشنبه و پیش از تصمیم گیری برای انجام اقدامی دیگر با نمایندگان حزبی دیدار می‌کند. او گزینه‌های دیگری را همزمان با تلاش برای بازگشت به صندوق‌های رای برجای گذاشته است.

انتخابات پارلمانی ایتالیا در چهارم مارس سال جاری میلادی با پیروزی ائتلاف راست میانه به رهبری حزب ضد مهاجراتی موسوم به لیگ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد و جنبش پنج ستاره نیز به عنوان بزرگترین حزب واحد خود را نشان داد. حزب چپ میانه موسوم به دموکراتیک در مقام سوم قرار گرفت.

در این ۹ ماهه بن‌بست سیاسی و رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید هیچ یک از احزاب برای پایان دادن به این مسئله به توافق دست پیدا نکردند. روز چهارشنبه نیز یکی از منابع مطلع در دفتر ریاست جمهوری ایتالیا گفت که ماتارلا به دنبال درخواست برای انتخابات مجدد در ژوئن سال جاری میلادی و پیش از تعطیلات تابستانی نیست و بیشتر ترجیح می دهد تا راهی را برای تشکیل دولت به منظور تامین بودجه ۲۰۱۹ بیابد.

اگر رهبران حزب نتوانند دولت جدید را تشکیل دهند، رای‌گیری جدید در فصل پاییز و احتمالا در اکتبر سال جاری میلادی انجام می گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.