صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / عدالت باعث شکوفایی بیشتر فرهنگ می شود
عدالت باعث شکوفایی بیشتر فرهنگ می شود

کارگردان «سوء تفاهم»:

عدالت باعث شکوفایی بیشتر فرهنگ می شود

کارگردان فیلم سینمایی «راه رفتن روی سیم» عدالت را عامل شکوفایی بیشتر فرهنگ کشور دانست و گفت: برای پیشرفت در یک حوزه، باید از تبعیض میان فعالان آن پرهیز شود تا شاهد رشد عادلانه باشیم.

احمدرضا معتمدی روز سه ‌شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درمان همه دردها و مسایل اجتماعی، بخصوص فرهنگی را عدالت دانست و اظهار داشت: در صورتی که همه به طور مساوی دیده شوند، حتما دورنمای فرهنگ و سینما بسیار روشن تر خواهد بود.
وی افزود: در صورتی که در فرهنگ و سینمای ما تبعیضی صورت نگیرد، توزیع امکانات و بودجه صحیح باشد و مسیری که افراد از تصویب فیلمنامه تا گرفتن مجوز، اکران و توزیع خارجی طی می کنند با این همه مانع پر نشده باشد، فرهنگ ما بیش از بیش شکوفا خواهد شد.
این کارگردان سینما اضافه کرد: گاهی برای تولید یک اثر، ۹۰ درصد از انرژی ما صرف محدودیت و محرومیت ها می شود و ما تنها با ۱۰ درصد باقی مانده از توان خود، شروع به ساخت فیلم می کنیم.
معتمدی با اظهار امیدواری از اینکه بعد از نمایش فیلم هایش در جشنواره ملی و جهانی فجر گشایشی در این آثار صورت گیرد، گفت: حدود ۴۰ سال است به این روند در سینما عادت کرده ام، بسیاری از بازیگران خوب مانند مهدی فتحی دیده نشدند و بسیاری دیگر جایزه و مورد توجه قرار گرفتند در حالیکه هر دو اتفاق ها ناعادلانه بود.
معتمدی با اشاره به داستان «راه رفتن روی سیم» افزود: در این فیلم به نحوی پیشینه ۴ هزار ساله موسیقی کشور را نشان دادم؛ موسیقی که در تمدن اسلامی تئوریزه شده و با کتاب های فارابی، عبدالقادر مراغه ای و دیگران به شکل نظری درآمد.
کارگردان « سوء تفاهم» که دکترای رشته فلسفه دارد، یکی از دلایلی که نسل جوان، بحران هویتی پیدا کرده را بی اطلاعی از پیشینه فرهنگی دانست و گفت: ما زبان نقاشی، معماری و موسیقایی خود را داشته ایم اما با از بین بردن حلقه های ارتباط با گذشته باعث شدیم، جوان ها در موسیقی دچار شگفت زدگی شوند و هر چیزی را از دیگر فرهنگ ها جذب کنند.
معتمدی کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سی و ششمین جشنواره ملی فجر با فیلم «سوء تفاهم» و در جشنواره جهانی نیز با فیلم «راه رفتن روی سیم» حضور داشت.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.