صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغات کردستان وارد شده است
۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغات کردستان وارد شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغات کردستان وارد شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از آغاز سال زراعی جاری تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به باغات و مزارع کردستان وارد شده است، گفت: این خسارات ناشی از برودت هوا، سرمازدگی و بارش تگرگ بوده است.

خسارت کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، خالد جعفری امروز (دوشنبه۱۰ اردیبهشت) در جمع اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از میزان خسارت ناشی از سرمازدگی و بارش تگرگ به مزارع و باغات استان از آغاز سال زراعی جاری تا کنون پرداخت و اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده ناشی از سرمازدگی و بارش تگرگ در مزارع و باغات کردستان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۶ هزار هکتار از ۴۱ هزار هکتار باغات استان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که همواره خسارات در دو مقطع زمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: خوشبختانه بخشی از خساراتی که بر اثر سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال‌جاری وارد و اعلام شده بود، طی مراقبت‌ها و  بارندگی‌های اخیر جبران شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با ذکر این نکته که وزارت جهادکشاورزی با هدف پشتیبانی و حمایت از کشاورزانی که دچار خسارت شدند از طریق اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین، سعی در کاهش تبعات این خسارات دارد، گفت: در بخش دیگری از جبران خسارت در قبال افرادی که از شرایط بیمه محصولات کشاورزی محروم هستند، تلاش می‌شود تا علاوه بر تخصیص وام‌های کم بهره، تسهیلات گذشته آنها نیز استمهال شود.

وی با ذکر این نکته که شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن منطقه، کردستان را به یکی از استان‌های دارای خطر ریسک سرمازدگی محصولات بدل کرده است، ادامه داد: تلاش می‌شود تا با آموزش و آگاه سازی کشاورزان و باغدان در خصوص اهمیت انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش تبعات و جلوگیری از سرمازدگی اقداماتی همچون استقرار ایستگاه‌های هواشناسی هشدار دهنده در مناطق مختلف، بهره‌گیری از تجهیزات رفع صدمات ناشی از تگرگ و استفاده از سیستم های مه‌پاش را لحاظ کرد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان در ادامه با اشاره به این‌که ۵۰ تا ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان دچار خسارت شده‌اند، گفت: این خسارت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گستره مزارع استان را دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.