صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ۲۵۰ دستگاه خودرو در مرحله دوم نوسازی ناوگان سنگین تحویل شد
۲۵۰ دستگاه خودرو در مرحله دوم نوسازی ناوگان سنگین تحویل شد

۲۵۰ دستگاه خودرو در مرحله دوم نوسازی ناوگان سنگین تحویل شد

دومین مرحله از مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور، با واگذاری250 دستگاه خودرو به متقاضیان کلید خورد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دومین مرحله از مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور عصر دوشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
رونمایی از سامانه های فروش منعطف محصولات گروه سایپا، فروش فوری اعتباری محصولات و نمایشگاه مجازی از دیگر بخش های این برنامه در شرکت مگاموتور بود.
به گزارش کسب و کار نیوز، اسفندماه پارسال مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با واگذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری به متقاضیان در شرکت سایپادیزل آغاز شد.
برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است و شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصل خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و آورده متقاضی ۱۸۳ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
نخستین بار در دولت اصلاحات طرح خروج خودروهای فرسوده اجرا شد و دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی به ویژه در کلانشهرها روی آورد.
به کمک این طرح و سیاست گذاری های دولت به ویژه اعطای مجوز واردات خودرو به ازای خروج خودروهای فرسوده، بسیاری از خودروهای با عمر بیش از ۲۵ سال از چهره شهرها رخت بستند.
چندی پیش معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به ایرنا گفت: با توجه به اینکه نیمی از قیمت خودروهای تجاری در این پروژه از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین می شود، برای متقاضیان جالب خواهد بود.
به گفته «بهزاد اعتمادی»، صرفه جویی یادشده بر اساس پیمایش خودروها محاسبه می شود.
طبق محاسبات، ۱۹ سِنت صرفه جویی در هر لیتر برای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس شهری برپایه قیمت نفت فوب خلیج فارس خواهد بود (قیمت گذاری بر پایه فوب خلیج فارس به معنای قیمتی است که زمان تحویل به کشتی در این منطقه پرداخت می‌شود).
اعتمادی یادآوری کرد صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای سطح کیفی خودروهای تجاری فعال کشور، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اشتغالزایی، از مزایای این مگاپروژه است.
وی افزود: تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد و پنج ساله اعطا می شود که ۳۰ درصد قیمت خودرو را دربردارد و متقاضیان در بازپرداخت اقساط خودرو هیچ مشکلی نخواهند داشت.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۰۷۰*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.