چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / گردش مالی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه سلامت/ایران ارزانترین خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد
گردش مالی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه سلامت/ایران ارزانترین خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد

در نشست خبری کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت مطرح شد:

گردش مالی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه سلامت/ایران ارزانترین خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد

رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با اشاره به ظرفیت بالای ایران در زمینه گردشگری سلامت اعلام کرد: حوزه سلامت سال گذشته 140 هزار میلیارد تومان گردش مالی ثبت شده داشته که سهم تجهیزات پزشکی از این رقم 12 هزار میلیارد و سهم دارو 25 هزار میلیارد تومان بوده است.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی کریمی – رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی چند استراتژی را در حوزه سلامت و در سطح ۵۸ کشور اسلامی پیگیری می‌کند. ما باید سعی کنیم در این زمینه و در ایران چهارراهی اقتصادی ایجاد کنیم. با دولت‌ها نمی‌توان کار خود را پیش برد به همین دلیل به سمت نهادهای بین‌المللی و تشکل‌های خصوصی سلامت رفتیم. علاوه بر آن تلاش کردیم در حوزه کنسرسیوم‌های بیمارستانی سرمایه گذاری کرده و تبادلات علمی داشته باشیم.

وی افزود: یک گردشگر سلامت همه آیتم‌های یک توریست به علاوه نیازهای درمانی را به همراه دارد ما این توان را داریم که حداقل به ۱۴ کشور همسایه خود در این زمینه خدمت ارائه دهیم. در ایران در زمینه طب سنتی، تجهیزات پزشکی و دارو و درمان به خوبی کار نشده است و ما در حال از دست دادن کریدور صادراتی دارویی هستیم. این مسئله نیز به دلیل قوانین ناقص است که ما سعی می‌کنیم آن را اصلاح کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تصریح کرد: یکی از خروجی‌های این کنگره تصحیح همین کریدور صادراتی دارویی است. ما در کشور نتوانستیم همکاری سازمان‌ها و نهادها را داشته باشیم تا روزی که نفت بفروشیم حوزه سلامت نمی‌تواند پولساز باشد. علاوه بر آن کشور در ساخت بیمارستان‌ها و مگاهاسپیتال‌ها ضعیف است. با توجه به این موضوع بهترین سازندگان بیمارستان در حال آماده شدن برای آمدن به ایران هستند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: قرار است کنسرسیومی از بخش‌های خصوصی حوزه سلامت ایجاد شود که به این ترتیب بتوان پایگاهی قوی برای گردشگری سلامت ایجاد کنیم. یکی از کمبودهای ما در حوزه گردشگری سلامت شرکت‌های بیمه بودند. ما توانستیم با تدبیر شرکت بیمه «ما» این مورد را به سامان برسانیم و پوشش بیمه‌ای را در این حوزه گسترده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.