صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کومی: فکر می‌کنم ترامپ از ادعاهای مطرح شده در “پرونده استیل” مطلع نبود
کومی: فکر می‌کنم ترامپ از ادعاهای مطرح شده در “پرونده استیل” مطلع نبود

کومی: فکر می‌کنم ترامپ از ادعاهای مطرح شده در “پرونده استیل” مطلع نبود

مدیر سابق اف‌بی‌آی تاکید کرد، فکر می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا از اتهامات خطرناکی که در "پرونده استیل" علیه وی مطرح شده بود، اطلاع نداشت.

جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را از این پرونده تایید نشده که سال گذشته توسط کریستفر استیل، جاسوس سابق انگلیسی تهیه شده بود، مطلع ساخت.

جیمز کومی در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: هنگامی که محتوای پرونده استیل را به ترامپ اطلاع دادم احساس کردم که این نخستین بار است که او این اتهامات را می‌شنود و من در رابطه با کل پرونده استیل به ترامپ گزارش نداده‌ام.

وی افزود: وظیفه من این بود که بخش‌های کوچکی از این پرونده را که شامل اتهامات شخصی و زننده علیه ترامپ بود به او اطلاع دهم و من احساس کردم که ترامپ از این اتهامات هیچ اطلاعی نداشت.

در این پرونده یکسری اتهامات درباره ارتباط ترامپ با روسیه مطرح می‌شود. در پرونده استیل ادعا شده روسیه از ترامپ اطلاعاتی دارد که از آنها به عنوان عاملی برای تحت فشار گذاشتن وی استفاده می‌کند.

کومی در توضیح دلیلش از اینکه تنها بخش‌های حساس و مهم این پرونده را به ترامپ گزارش داده گفت: ما یعنی روسای اطلاعاتی که ارزیابی جامعه اطلاعاتی را انجام می‌دهیم معتقد بودیم که بسیار مهم است که ترامپ از این اتهامات مطلع شود چراکه ما این اطلاعات را می‌دانستیم و نمی‌خواستیم آنها را از رئیس‌جمهور جدید آمریکا پنهان کنیم.

وی افزود: نقش اف‌بی‌آی ضد اطلاعات و ضد جاسوسی است. چه موضوعی حقیقت داشته باشد چه نه ما یک گزارش دفاعی تنظیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم فردی که از سوی دشمن هدف قرار گرفته نسبت به او امتیازاتی داشته باشد.

کومی تاکید کرد که ترامپ در نظر داشت تا شکایتی علیه استیل تنظیم کند و در آن تمامی ادعاهای مطرح شده در این پرونده را که نشان می‌داد وی با فاحشه‌های روسی ارتباط داشته، رد کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.