صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تحولات خاورمیانه، موضوع دیدارهای پامپئو با مقامات اردن
تحولات خاورمیانه، موضوع دیدارهای پامپئو با مقامات اردن

تحولات خاورمیانه، موضوع دیدارهای پامپئو با مقامات اردن

وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر دوره‌ای‌اش به کشورهای منطقه در قالب سفری رسمی وارد اردن شد.

پامپئو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در اثنای سفرش به اردن با مسئولان برجسته این کشور  دیدار و درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و پرونده‌های مهم و مشترک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این سفر مسئول آمریکایی به اردن در چارچوب سفر دوره‌ای وی به منطقه که شامل عربستان و اراضی اشغالی می‌شود، صورت گرفت.

پامپئو روز شنبه به ریاض، پایتخت عربستان سفر کرد. پامپئو پیش از عربستان جهت مشارکت در نشست ناتو به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: ما از فعالیت‌های ایران در منطقه بسیار نگران هستیم و واشنگتن از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: “واشنگتن از همپیمانانش در اروپا می‌خواهد که علیه اشخاص و نهادهایی که با برنامه‌های تولید موشک‌های بالستیک ایران در ارتباط هستند، تحریم‌هایی را اعمال کنند.”

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که قصد دارد طی سفرش به منطقه به بررسی آینده توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ میلادی به امضا رسید، بپردازد.

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفر مایک پامپئو  تنها دو روز پس از تحلیفش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، با هدف تقویت روابط با همپیمانان آمریکا در منطقه صورت گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.