صفحه اصلی / استان ها / مازندران / کشت برنج با روش‌های نوین به سمت کم آبیاری هدایت شود
کشت برنج با روش‌های نوین به سمت کم آبیاری هدایت شود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

کشت برنج با روش‌های نوین به سمت کم آبیاری هدایت شود

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: کشت برنج با روش‌های نوین به سمت کم آبیاری هدایت شود.

برنج

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی بهمنیار  در نخستین همایش راهبردهای مدیریت منابع آب در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار کرد: این همایش نخستین همایش منابع آب و چالش‌های زیست محیطی است و با توجه به این که کشور ما در ناحیه خشک قرار دارد و میزان بارندگی آن پایین است،  مدیریت مصرف آب کشاورزی درکشاورزی و صنعت بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید براین‌که میزان آبی که داریم باید مدیریت شود خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف آب کارهای فرهنگی و آموزشی نیز باید انجام شود تا راندمان کار بالا برود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: برای مدیریت مصرف باید حجم مصرفی آب و زمان مصرفی  آب را کاهش داده و هم‌چنین در بخش کشاورزی نوع گیاهانی که کشت می‌کنیم در دستور کار قرار بگیرد.

بهمنیار گفت:  در این زمینه لازم است به مردم آموزش های لازم داده شود و وقتی کشاورزان ببینند محصولات خود را با مصرف آب کمتر می‌توانند ارائه دهند می‌پذیرند این تغییرات مصرف آب را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در باغات مازندران آبیاری به صورت قطره‌ای و شیوه‌های نوین انجام شده، با  مصرف آب مدیریت شده میزان هدررفت آب به شدت کاهش پیدا کرده است.

استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: در کشت برنج  در مازندران نیز باید همین اندیشیده شود که با روش‌های نوین به سمت کم آبیاری برویم.

بهمنیار افزود: کم آبیاری باید توسعه پیدا کند ولی زمان می‌خواهد و در این راستا سازمان‌های اجرایی مثل جهادکشاورزی باید همکاری لازم را داشته باشد تا کم آبیاری و استفاده از منابع آب مدیریت و توسعه یافته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.