صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / پیشنهاد گرانی خودرو دست شورای رقابت است
پیشنهاد گرانی خودرو دست شورای رقابت است

پیشنهاد گرانی خودرو دست شورای رقابت است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت خودروهای دارای ارزش کمتر از 45 میلیون تومان به شورای رقابت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محسن جهرودی» عصر دوشنبه در حاشیه آیین آغاز دومین مرحله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین تاکید کرد شورای رقابت باید درباره گرانی خودرو نظر دهد.
جهرودی افزود: فرمول مورد استفاده این شورا هیچگاه مورد تایید سایپا نبوده است.
«این گروه در نظر داشت قبل از عید افزایش قیمت خودروهای دارای ارزش بیش از ۴۵ میلیون تومان را اعلام کند اما برای حفظ کرامت مشتریان این تصمیم را به تاخیر انداخت».

** تاثیر یکسان سازی نرخ ارز بر قیمت خودروها
به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، افزایش نرخ مواد پلیمری، مواد پلاستیکی، حامل‌های فولادی و غیره در ماه های گذشته این شرکت را به عنوان یک بنگاه اقتصادی بر آن داشت که قیمت خودروها را افزایش دهد.
جهرودی تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودروهای تولیدی سایپا بویژه قطعات دارای فناوری پیشرفته (های تک) و منفصل را «بسیار شدید» توصیف کرد و ادامه داد: با این حال قیمت پیشنهادی کنونی، بسیار کمتر از افزایش نرخ رخ داده است.
جهرودی در پاسخ به ایرنا درباره تاثیر یکسان سازی نرخ ارز بر قیمت خودروها گفت: گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) برای قطعات منفصل، با ۱۰ درصد رقم نهایی است اما هنگام تحویل قطعات، اسناد به قیمت روز مبادله و ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان محاسبه می شود.
شرکت سایپا در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تاسیس شد و پانزدهم اسفند ۱۳۴۵ به ثبت و ۲سال بعد به بهره‌برداری رسید.
این گروه خودروسازی یکی از شرکت های تولیدکننده خودرو در کشور با مالکیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محسوب می شود که اینک ۵۱ محصول تولیدی را در بخش خودروهای سبک، تجاری سبک و سنگین به بازار عرضه کرده است.

اقتصام*۳۰۶۵*۶۹۸۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.