صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / هیاتی برای گسترش روابط تجاری به اربیل سفر می کند
هیاتی برای گسترش روابط تجاری به اربیل سفر می کند

نماینده پیرانشهر:

هیاتی برای گسترش روابط تجاری به اربیل سفر می کند

نماینده شهرستان های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات بلند پایه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران تهران و آذربایجان غربی و فرماندار پیرانشهر جهت گسترش روابط تجاری به اربیل سفر می کند.

رسول خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از همراهی اش با این هیات خبر داد و افزود: رایزنی در خصوص معابر مرزی و سرمایه گذاری های بازرگانی در ۲ سوی مرز از جمله مواردی است که در دیدار مسوولان ۲ کشور مطرح می شود.
وی با تاکید بر اینکه این هیات فردا /سه شنبه/ راهی اربیل می شود، اظهار کرد: دیدار اعضا این هیات با مسوولان عراق در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز پیرانشهر و سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار دارد؛ گمرک رسمی تمرچین نیز در شهرستان پیرانشهر واقع شده و از شاهراه های مبادلاتی کالا بین ایران و عراق است.
بیشترین صادرات آذربایجان غربی از این پایانه مرزی صورت می گیرد و در سال ۱۳۹۵، ۸۴۵ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از این گمرک صادر شده اما در نیمه دوم سال گذشته این گمرک به دلیل تحولات شمال عراق بسته شده بود.
مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.
۷۱۲۵/۳۰۷۲

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.